سونی بهترین سنسورهای اختصاصی را تنها در دوربین های خود استفاده می‌کند

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیر ارشد بخش تصاویر دیجیتال سونی در سخنانی به این نکته اشاره کرد که سونی بهترین سنسور‌هایش را در دوربین‌های ساخت خود استفاده می‌کند.
تبلیغات

به‌طور حتم سونی را باید یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنسور دوربین‌ دیجیتال در جهان خواند؛ به‌طوری‌که این کمپانی علاوه بر تأمین نیاز بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به سنسور دوربین، نیاز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتال نظیر نیکون را نیز پاسخ می‌دهد. اما اطلاعات جدید نشان از این دارند که سونی همواره بهترین سنسور‌های طراحی‌شده توسط متخصصان این کمپانی را برای استفاده در دوربین‌های خود نگه می‌دارد.

به گزارش Image Resource و به نقل از  Petapixel که حاوی اطلاعات برگرفته از مصاحبه‌ی کنجی تاناکا، مدیر ارشد بخش تصویرهای دیجیتال سونی است، تاناکا به‌روشنی می‌گوید سونی بهترین سنسور‌های اختصاصی طراحی‌شده در سونی را برای دوربین‌های خود نگه‌ می‌دارد و آن‌ها را در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار نمی‌دهد.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

همان‌طور که به‌خوبی می‌دانید، کسب و کار تولید سنسور یکی از حوزه‌هایی است که درآمد کلانی برای سونی به ارمغان می‌آورد و ما نیز سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه‌ی هر چه بیشتر این بخش انجام داده‌ایم. با توجه به طراحی اختصاص سنسور‌ها در سونی، ما می‌توانیم از تکنولوژی خود به‌راحتی استفاده کنیم.

گفته‌های تاناکا بدین معنی است که بخش تولید دوربین‌های سونی می‌تواند به‌محض آماده شدن یک سنسور در واحد تحقیق و توسعه، قریب به یک سال زودتر از سایر رقبا، از سنسور جدید در محصولات خود استفاده کند. او همچنین باید به این نکته اشاره کرده است که به نظر می‌رسد سونی بخشی از فناوری سنسور‌های خود را تنها در دوربین‌های ساخت خویش در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شیگِکی اشیزوکا، مدیر جهانی بخش ساخت سنسور‌های سونی، در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود که سونی پس از به‌کارگیری مزایای رقابتی سنسور‌های اختصاصی خود،‌ آن‌ها را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

به گفته اشیزوکا، سنسور‌های سونی در سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول شامل سنسور‌هایی است که هیچ‌گاه در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد و فقط سونی از آن‌ها در محصولاتش استفاده می‌کند. از جمله‌ی این سنسور‌ها باید به نمونه‌ای اشاره کرد که در A7S سونی مورد استفاده قرار گرفته است.

دسته‌ی دوم، بعضی از همان سنسور‌هایی دسته‌ی اول هستند که سونی ابتدا بهره‌برداری لازم را از آن‌ها کرده است و پس از مدتی استفاده از مزایای این سنسور‌ها، شاید آن‌ها را در اختیار سایر کمپانی‌ها قرار دهد. دسته‌ی سوم شامل سنسور‌هایی است که از همان ابتدا سونی آن‌ها را در اختیار سایر تولیدکنندگان نیز قرار می‌دهد.

رده بندی DxOMark

رده‌بندی DxOMark به‌وضوح قدرت سنسورهای سونی را نشان می‌دهد و دوربین‌های مجهز به سنسور‌های ساخت این کمپانی در رتبه‌های بالا قرار گرفته‌اند. هرچند سونی از نظر فروش دوربین‌های دیجیتال چندان پرفروغ نیست؛ اما تولید سنسور‌ توسط این کمپانی وجهه‌ای رقابتی و برتر به این کمپانی ژاپنی بخشیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات