امکان امنیتی جدید اینستاگرام برای محو کردن محتوای مهم

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام امکان امنیتی جدیدی ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توان محتوای مهم مورد نظر را به حالت محو شده درآورد.
تبلیغات

اینستاگرام سال گذشته وعده داد که این اپلیکیشن ویرایش و اشتراک‌گذاری عکس را محلی امن برای همه‌ی کاربران نگه دارد. در روز پنج‌شنبه، این شبکه‌ی اجتماعی که حالا زیرمجموعه‌ای از فیسبوک است، اعلام کرد که چند ویژگی جدید برای امنیت بیشتر اضافه کرده است.

در چند وقت اخیر اینستاگرام سعی کرده است امکان محو کردن تصاویر و ویدیوهای مورد نظر کاربران را در پروفایل کاربران یا خوراک خبری افراد ارائه کند. علاوه بر این، قابلیت تأیید هویت دومرحله‌ای برای تمامی کاربران اینستاگرام در دسترس است تا با استفاده از آن حساب کاربری افراد امن‌تر نگه‌داشته شود. در نهایت اینستاگرام یک صفحه‌ی مخصوص به‌عنوان منبع ایجاد کرده است که در آنجا می‌توان روش‌های محافظت از حساب کاربری را در این شبکه‌ی اجتماعی مطالعه کرد.

در مورد برنامه‌های اینستاگرام برای اضافه کردن قابلیت محو کردن محتوا، این اپلیکیشن دقیقا مشخص نکرده است که چه مواردی جزو محتوای حساس هستند. اینستاگرام در پستی در وبلاگ خود این‌گونه نوشته است: «تا زمانی که این پست‌ها با قوانین و شرایط خدمات ما تناقض نداشته‌ باشند، اگر شخصی در شبکه‌ی اجتماعی ما محتوای مختلف را به‌عنوان محتوای حساس گزارش کرده باشد، تیم بررسی ما حساس بودن آن پست را بررسی و تأیید خواهند کرد. امید می‌رود با قرار دادن یک لایه‌ی محو کننده روی محتوای حساس در اینستاگرام، کاربران تجربه‌ی کاربری ناخواسته‌ای هنگام کار با این شبکه‌ی اجتماعی احساس نکنند.» این شبکه‌ی اجتماعی همچنین اعلام کرده است که برای مشاهده‌ی پست‌های حساس تنها کاری که افراد باید انجام دهند، تپ کردن روی این نوع پست‌ها است که با لایه‌ای محو کننده‌ پوشانده شده‌اند.

همانند قابلیت تأیید هویت دومرحله‌ای، کاربرانی که این قابلیت امنیتی جدید را فعال کرده باشند، پس از هر بار لاگین به اینستاگرام باید یک کد اضافه هم وارد کنند. برای اضافه کردن این لایه‌ی امنیتی اضافه، در اپلیکیشن اینستاگرام روی آیکون دنده تپ و گزینه‌ی تأیید هویت دومرحله‌ای را باز کنید و آن را در حالت فعال قرار دهید.

در نهایت وب‌سایت جدید و امن اینستاگرام وعده داده است اطلاعات بیشتری در مورد ابزار مختلف از جمله بلاک کردن امکانات، مدیریت کامنت‌ها و برچسب‌گذاری تصاویر ارائه کند. کاربران همچنین می‌توانند در کشورهای مختلف به خدمات پشتیبانی مخصوص آن نواحی دسترسی داشته باشند و از تلاش‌های اینستاگرام برای ساخت یک شبکه‌ی اجتماعی مناسب و مثبت آگاه شوند. رویداد جهانی اینستامیت (InstaMeet) در تاریخ ۲۵ تا ۲۶ مارس برگزار خواهد شد. این پانزدهمین باری است که رویدادی این‌چنینی توسط شبکه‌ی اجتماعی مورد اشاره منتشر شده است. افراد مختلف در سراسر جهان توسط اینستامیت تشویق می‌شوند تا یک کامنت مثبت ثبت، یا یک شخص الهام‌دهنده را لایک کنند یا یک پیام حمایتی به اشتراک بگذارند. شما نیز می‌توانید با مراجعه به این لینک، رویداد اینستامیت نزدیک به محل زندگی خود را بیابید و در صورت تمایل در آن شرکت کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات