برخی مشخصات گلکسی نوت 8 فاش شد:‌ نمایشگر 4K و ۶ گیگابایت رم

پنج‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تصویر جدیدی از گلکسی نوت 8 توسط وبلاگی چینی در حوزه‌ی فناوری فاش شده است. همچنین گفته می‌شود این دستگاه از ۶ گیگابایت رم و نمایشگر 4K بهره  خواهد برد.
تبلیغات

تاکنون اطلاعات زیادی در مورد طراحی و مشخصات گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ فاش شده است و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که گلکسی نوت ۸ نیز از سبکی مشابه پرچم‌دار جدید سری گلکسی اس بهره ببرد. البته از بین تمام شایعات و گزارش‌هایی که در مورد گلکسی اس ۸ منتشر شده است، هنوز دقیقا نمی‌توان گفت کدام یک واقعی و کدام یک غیر واقعی هستند. درهرحال گلکسی نوت ۸ خود از اهمیت جداگانه‌ای برخوردار است. دی‌جی کو از سامسونگ در ماه ژانویه در مورد این فبلت گفت: «نوت ۸ بهتر، امن‌تر و بسیار نوآورانه‌تر خواهد بود.»

امروز در یک وبلاگ چینی مرتبط با حوزه‌ی فناوری بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته یک طرح نقاشی شده از گلکسی نوت ۸ منتشر شده است. بر اساس همین تصویر به نظر می‌رسد فبلت مورد اشاره در مراحل اولیه‌ی مهندسی‌اش به‌ سر می‌برد. خوشبختانه منابع نزدیک به سامسونگ یکسری اطلاعات از مشخصات فنی فبلت پرچم‌دار بعدی این کمپانی را هم اعلام کرده‌اند که در ادامه این جزئیات را مرور خواهیم کرد.

چیپ‌ست

اکسینوس سری 9

انتظار می‌رود گلکسی نوت ۸ سامسونگ با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ یا اکسینوس سری ۹ همراه باشد. البته وجود پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ چندان ویژگی قابل توجهی محسوب نمی‌شود و به‌خصوص اگر سامسونگ بخواهد در آمریکا فروش خوبی تجربه کند، این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت، علاوه بر این، پردازنده‌ی واقعی سری ۹ این شرکت هنوز معرفی نشده است. تنها موردی که در حال حاضر می‌دانیم این است که در حساب کاربری لینکدین یکی از مهندسان تست‌کننده، مشخصاتی از پردازنده‌ای ناشناخته به نام اکسینوس ۹۸۱۰ مشاهده شده است. جدیدترین پردازنده‌ی سری اکسینوس معرفی‌شده توسط سامسونگ، ۸۸۹۵ است که انتظار می‌رود در گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ مورد استفاده قرار بگیرد. این چیپ‌ست نیز بخشی از پردازنده‌های سری ۹ است؛ اما گفته‌ می‌شود که گلکسی نوت ۸ از پردازنده‌ای قدرتمندتر از اس ۸ بهره خواهد برد.

صفحه‌نمایش

گفته می‌شود گلکسی نوت ۸ از یک صفحه‌‌نمایش ۶.۴ اینچی سوپر امولد بهره خواهد برد و رزولوشن آن احتمالا 4K یعنی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهد بود. با توجه به تصویر شماتیک جدید منتشرشده از فبلت مورد بحث، به نظر می‌رسد شاسی گلکسی نوت ۸ سیر تکاملی انقلاب طراحی گلکسی اس ۸ را ادامه دهد. این یعنی انتظار می‌رود سامسونگ فبلت خود را هم با نسبت ۱۸ به ۹ تولید کند. باید اشاره کنیم که بر اساس شایعات و گزارش‌های منتشرشده در مورد گلکسی اس ۸، این دستگاه نیز از نمایشگری ۵.۸ اینچی با نسبت ۱۸ به ۹ بهره خواهد برد. اگر نسبت تصویری گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را در نظر بگیریم، احتمالا پنل 4K گلکسی نوت ۸ رزولوشن ۴۴۲۸ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهد داشت. باید اشاره کنیم که دکمه‌های ناوبری دیجیتال در این فبلت حدودا ۱۰۰ پیکسل را در بخش پایینی نمایشگر اشغال خواهند کرد. بدین ترتیب درست همانند گلکسی اس ۸ انتظار می‌رود سامسونگ فبلت پرچم‌دار بعدی خود را هم با رزولوشن یواچ‌دی پلاس یا 4K پلاس نام‌گذاری کند. نباید فراموش کنیم که در چندین شایعه و خبر منتشرشده در مورد گلکسی اس ۸ گفته شده است که این دستگاه از نمایشگری با وضوح 4K یواچ‌دی بهره خواهد برد و دوربین پشتی این محصول دوگانه در نظر گرفته شده است که البته اطلاعات فاش شده در مورد دوربین دوگانه این محصول به نظر واقعیت نداشته باشد؛ اما با این حال امکان استفاده از دوربین دوگانه در گلکسی نوت ۸ وجود دارد.

حافظه

جدیدترین جزئیات منتشرشده در مورد گلکسی نوت ۸ سامسونگ مربوط به بخش حافظه‌ی این فبلت است. گفته می‌شود نوت ۸ از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد و حافظه‌ی داخلی آن تا ۲۵۶ گیگابایت در نظر گرفته خواهد شد. از آنجا که سامسونگ پیش از این گوشی هوشمند گلکسی سی ۹ پرو را با ۶ گیگابایت رم در بازار چین عرضه کرده است، به نظر می‌رسد استفاده از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در نوت ۸ واقعیت داشته باشد و احتمالا نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم این فبلت نیز تولید خواهد شد. علاوه بر این باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا سامسونگ این محصول را با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز عرضه خواهد کرد یا خیر.

طراحی

در لبه‌‌ی پایینی گلکسی نوت ۸ شاهد جایگاه قلم اس‌پن، درگاه یواس‌بی نوع سی و پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون خواهیم بود. شکاف مخصوص کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی و سیم‌کارت در لبه‌ی بالایی این گوشی هوشمند تعبیه خواهد شد و دکمه‌ی فیزیکی اختصاصی دستیار صوتی بیکسبی در لبه‌ی سمت چپ قرار خواهد گرفت و در بالای آن شاهد دکمه‌های تنظیم بلندی صدا خواهیم بود. در پنل جلویی نوت ۸ دوربین سلفی و تکنولوژی تشخیص چهره تعبیه خواهد شد. طراحی فبلت بعدی سامسونگ مثل سال‌های قبل از سبک طراحی جدیدترین گوشی سری گلکسی اس این کمپانی بهره خواهد برد و البته تغییراتی نسبت به پرچم‌دار سری گلکسی اس در آن اعمال می‌شود.

در بخش بالایی و پایینی نمایشگر نوت ۸ که در تصویر بالای مطلب مشاهده می‌کنید، سوراخ‌هایی دیده می‌شود که احتمالا مربوط به اسپیکر این دستگاه است. از آنجا که سامسونگ اکنون مالک صنایع صوتی هارمن است، انتظار می‌رود این غول کره‌ای از فناوری‌های هارمن برای ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی بهتر در گوشی‌های هوشمند خود بهره ببرد. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات