آیفون 6 اس اپل آمار بیشترین عرضه در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داد

پنج‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین گزارش IHS Market نشان از این دارد که آیفون ۶ اس اپل در سال ۲۰۱۶ از نظر میزان عرضه، در بین سایر گوشی‌های هوشمند در رتبه‌ی اول قرار گرفته است.
تبلیغات

آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۶ با در اختیار گرفتن رتبه‌های اول از نظر میزان عرضه، سال خوبی برای کاپرتینویی‌ها رقم زدند. بر اساس آمار منتشرشده توسط IHS Markit، آیفون ۶ اس آمار بیشترین عرضه در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۶ اس پلاس قرار دارند. IHS Markit آمار عرضه‌ی بیش از ۳۵۰ مدل گوشی هوشمند را در اختیار دارد و به‌صورت فصلی آمار عرضه را برای این گوشی‌های هوشمند منتشر می‌کند.

از نظر عرضه، گلکسی اس ۷ اج سامسونگ در رتبه‌ی پنجم قرار دارد و پس از آن گلکسی جی ۳ این کمپانی و چند گوشی‌ هوشمند ارزان‌قیمت سامسونگ قرار گرفته‌‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که در جایگاه نهم می‌توان نام گلکسی اس ۷ را مشاهده کرد. در رده‌بندی مورد نظر جای گلکسی نوت ۷ به‌وضوح خالی است؛ آخرین نسل از فبلت سامسونگ پس از ورود به بازار، با مشکلاتی روبه‌رو شد و از این‌رو سامسونگ چاره‌ای جز توقف تولید این گوشی هوشمند نداشت.

گوشی‌های هوشمند اپل فاصله‌ی معنی‌داری با محصولات سامسونگ دارند، حال آنکه گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج کمپانی کره‌ای قریب به ۵ ماه زودتر از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل در مارس ۲۰۱۶ رونمایی و راهی بازار شدند. همچنین سایر گوشی‌های هوشمند میان رده و رده پایین سامسونگ نظیر گلکسی جی ۳، گلکسی جی ۵ و گلکسی جی ۷ نیز در آوریل ۲۰۱۶ و بسیار پیش‌تر از آیفون‌های اپل راهی بازار شده‌‌اند.

IHS Markit نموداری منتشر کرده است که با استفاده از آن به‌سختی می‌توان در مورد میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند به‌صورت دقیق اظهار نظر کرد. با توجه به نمودار منتشرشده، به نظر می‌رسد آیفون ۶ اس اپل با آمار عرضه‌ی نزدیک به ۶۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۶، رده‌ی اول را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که گلکسی اس ۷ اج سامسونگ آمار تقریبی ۲۵ میلیونی دارد.

A53 اوپو تنها گوشی‌ هوشمند موجود در لیست ۱۰ گوشی برتر IHS Markit به شمار می‌رود که توسط سامسونگ یا اپل تولید نشده است. این گوشی هوشمند چینی در کشور‌هایی نظر چین و هند از محبوبیت بالایی برخوردار است و همین موضوع باعث شده به لیست ۱۰ گوشی هوشمند برتر از نظر میزان عرضه راه پیدا کند. هواوی به‌عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند پس از سامسونگ و اپل، در این لیست محصولی ندارد.

Strategy Analytics با ارائه‌ی آماری به این نکته اشاره کرده بود که آیفون ۶ اس در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ نیز از نظر عرضه بالاترین جایگاه را کسب کرده بود، حال آنکه گزارش IHS Markit نشان از این دارد که این برتری تا پایان سال ادامه‌دار بوده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که آمار ارائه‌شده تقریبی است، چراکه خود اپل به‌صورت تفکیک‌شده آماری از میزان گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده ارائه نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات