تماس صوتی به Duo و ارسال فایل به پیام رسان Allo اضافه شد

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت برقراری تماس‌ صوتی به اپلیکیشن تماس تصویری Duo گوگل اضافه شده و علاوه بر این، پیام‌رسان Allo حالا امکان ارسال فایل را برای کاربرانش فراهم کرده است.
تبلیغات

اپلیکیشن گوگل Duo که بسیاری فکر می‌کردند جایگزینی برای سرویس هنگ‌اوت خواهد بود، به‌تازگی یک به‌روزرسانی جدید و مهم دریافت کرده است. علاوه بر Duo، اپلیکیشن پیا‌م‌رسان دیگر گوگل یعنی Allo هم آپدیت شده و قابلیت‌های جدیدی برای کاربران پلتفرم اندروید به ارمغان آورده است.

گوگل طی مراسمی اختصاصی در کشور برزیل، توضیحاتی در مورد برنامه‌های خود برای سهولت دسترسی به اینترنت ارائه کرده است تا بدین طریق محصولات این  کمپانی در بازارهایی که پوشش شبکه‌ی اینترنت در آنجا مناسب نیست، عملکرد بهتری داشته باشند.

گوگل اپلیکیشن Duo را سال گذشته معرفی کرد تا کاربران بتوانند تماس‌های تصویری باکیفیتی با مخاطبان خود برقرار کنند. این اپلیکیشن برای دو سیستم‌عامل موبایلی پراستفاده‌ی جهان یعنی اندروید و آی‌اواس عرضه شده است. اکنون غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی این اپلیکیشن را به‌روزرسانی کرده و امکان برقراری تماس‌ صوتی را هم به آن اضافه کرده است.

google duo

در مواقعی که نیازی به تماس تصویری نیست یا بستر شبکه‌ی اینترنت برای برقراری این نوع تماس‌ها کیفیت لازم را در اختیار کاربران قرار ندهد، استفاده از تماس‌ صوتی می‌تواند یک گزینه مناسب برای کاربران Duo باشد. علاوه بر این گوگل مدعی شده کیفیت تماس‌ صوتی Duo در تمام ارتباطات اینترنتی با هر سرعتی بسیار خوب است و همچنین حجم داده‌های مصرفی این اپلیکیشن در حین تماس‌ صوتی بسیار کم است.

کاربران Duo در برزیل اولین کسانی هستند که می‌توانند از این قابلیت جدید استفاده کنند، اما گوگل به‌زودی و طی چند روز آینده این ویژگی را برای کاربران سراسر جهان ارائه خواهد کرد.

افزون بر این، اپلیکیشن پیام‌رسان Allo نیز آپدیت شده است و حالا امکان ارسال اسناد و دیگر فایل‌هایی که معمولا در چت بین افراد رد و بدل می‌شود، فراهم کرده است. این به‌روزرسانی جدید فعلا فقط برای کاربران Allo در اندروید اضافه شده است؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی برای کاربران سیستم‌عامل آی‌اواس نیز عرضه شود.

با آپدیت جدید برای پیام‌رسان Allo کاربران برزیلی همچنین شکلک‌های هوشمندی با زبان پرتغالی دریافت خواهد کرد. این مورد نیز یک قابلیت جدید است که با استفاده از یادگیری ماشینی به پیدا کردن شکلک‌های مناسب برای کاربران کمک خواهد کرد.

گوگل به این نکته هم اشاره کرده است که برنامه‌هایی برای انتشار دستیار صوتی اسیستنت برای کاربران برزیلی - پرتغالی سیستم‌عامل اندروید دارد. لازم به ذکر است که دستیار صوتی گوگل فقط برای کاربرانی در دسترس خواهد بود که از نسخه‌ی مارشمالو یا نوقا استفاده می‌کنند. در زیر می‌توانید تصاویری از نسخه‌ی آپدیت شده‌ی پیام‌رسان گوگل Allo را مشاهده کنید.

google allo

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات