استارتاپ اندی رابین، سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری را به دلیل فشار اپل از دست داد

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش وال‌استریت ژورنال، استارتاپ اندی رابین به دلیل نزدیکی رابطه اپل با سافت‌بانک، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری کمپانی ژاپنی را از دست داده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، SoftBank ژاپن در آستانه‌ی نهایی شدن توافق سرمایه‌گذاری در Essential که توسط اندی رابین تأسیس شده، از این همکاری دوطرفه کنار کشیده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که Essential درصدد توسعه‌ی گوشی هوشمندی است که می‌تواند با آیفون به رقابت بپردازد. اندی رابین، توسعه‌دهنده‌ی سیستم عامل اندروید این استارتاپ را تأسیس کرده است.

بیزینس اینسایدر نیز گزارش داده است که Essential در حال نهایی کردن توافقی به‌منظور سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری شماری از سرمایه‌گذاران بود که در صورت نهایی شدن، شاهد رونمایی از آن می‌بودیم. در صورتی که سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری SoftBank به واقعیت می‌پیوست، ارزش Essential به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسید.

وال‌استریت ژورنال به این نکته اشاره کرده است که نزدیکی روابط دو کمپانی اپل و سافت‌بانک باعث شده کمپانی ژاپنی از این سرمایه‌گذاری کنار بکشد؛ چراکه محصول سخت‌افزاری Essential را باید رقیبی احتمالی برای آیفون اپل خواند. وال‌استریت ژورنال در گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که نگرانی‌های اپل ناشی از توسعه‌ی گوشی هوشمندی توسط Essential، سافت‌بانک را بر آن داشت تا نگرانی‌های کمپانی‌های اپل را در نظر بگیرد و از سرمایه‌گذاری در این استارتاپ خودداری کند.

وال‌استریت ژورنال حتی از این حقیقت پرده برداشت که سافت‌بانک در پی یاری Essential برای عرضه‌ی گوشی هوشمندش در کشور ژاپن بود؛ ولی سیاست جدید این کمپانی ژاپنی، تمام همکاری‌ها را باطل کرده است.

استارتاپ اندی رابین در نظر دارد برای اولین بار در بهار یا تابستان سال جاری محصول خود را راهی بازار کند. Essential در کنار گوشی هوشمند، در حال کار روی یک گجت مبتنی بر هوش مصنوعی است که هنوز اطلاعاتی در مورد ماهیت آن در دست نیست. از مشخصات فنی منتسب به گوشی هوشمند این کمپانی باید به نمایشگر ۵.۵ اینچی بدون حاشیه اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات