۶ حقیقت تلخ درباره راه اندازی کسب و کار جدید

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
راه‌اندازی کسب‌وکار جدید یکی از هیجان‌انگیزترین و در عین حال سخت‌ترین کارها است؛ اما زمانی که با آمادگی کامل آن را انجام دهید، بدون شک طعم موفقیت را خواهید چشید.
تبلیغات

آیا می‌دانستید هر دقیقه یک کسب‌و‌کار جدید در آمریکا راه‌اندازی می‌شود؟ هیچ‌چیز جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر از این نیست که بتوانید کسب‌و‌کار خودتان را آغاز کنید و رئیس خودتان باشید. برای اینکه بتوانید رؤیای خود را محقق کنید، باید خوش‌بین و دارای اعتماد‌به‌نفس باشید؛ زیرا این مسیر چالش‌های زیادی دارد که باید به‌تنهایی با آن‌ها مواجه شوید. در این مقاله ۶ حقیقت را بازگو می‌کنیم که شاید کمتر در مورد آن‌ها شنیده باشید، ولی برای راه‌اندازی یک کار جدید، باید خودتان را برای روبه‌رو شدن با آن‌ها آماده کنید.

۱- این مسیر ترسناک و ناخوشایند است

اکثر ما تا‌به‌حال داستان‌هایی درباره چالش‌ها و شکست‌هایی که کارآفرینان با آن‌ها مواجه بوده‌اند، شنیده‌ایم؛ اما تابه‌حال کمتر کسی درباره خالی شدن حساب‌های بانکی و نداشتن توانایی‌ برای پرداخت قبض‌ها صحبت کرده است. این شرایط انسان را از نظر روحی تضعیف می‌کند و بدترین قسمت ماجرا این است که صبح روز بعد باید با انرژی تمام به کار خود ادامه دهید. مطمئنا راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار هیجان‌انگیز است؛ اما اضطراب، ترس و بی‌خوابی اعضای جدانشدنی این مسیر هستند و ممکن است شرایطی پیش بیاید که بارها در مورد درست بودن تصمیمات خود شک کنید.

بهترین راه این است که از ترس و اضطرابتان انگیزه بگیرید و از آن به نفع خودتان استفاده کنید. از این انرژی به‌عنوان یک محرک استفاده کنید؛ مثلا وبلاگ نویسی کنید یا در یک کنفرانس صحبت کنید. به سیستم پشتیبانی خود تکیه کنید و هر زمان که احتیاج دارید، از این راه برای آرامشتان بهره ببرید. اگر سیستم پشتیبانی ندارید، هیچ ایرادی ندارد که در مورد ترس‌ و اضطرابی که دارید با خودتان صحبت کنید.

۲- تمام نصیحت‌ها خوب نیستند

داشتن یک سیستم پشتیبانی می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. اما در عین حال باید در مورد نصیحت‌هایی که می‌شنوید نیز محتاط باشید. آدم‌های شکاکی وجود دارند که به شما پیشنهاد می‌دهند از ادامه مسیر دست بکشید و همچنین آدم‌هایی هستند که نیت خوبی دارند، اما با نصیحت‌هایی که می‌کنند اجازه پیشرفت به شما نمی‌دهند.

به یاد داشته باشید که هر شخص نظری دارد، اما همه آن‌ها صاحب یک کسب‌و‌کار نیستند؛ پس در مورد نصیحت‌هایی که مخصوصا از جانب مخالفان به شما می‌شود، محتاط باشید و در عوض سعی کنید از نصیحت‌ مربیان یا کسانی که خودشان در این مسیر قرار گرفته‌اند استفاده کنید.

۳- لازم نیست همه را راضی نگه‌دارید

همه ما به‌‌طور طبیعی دوست داریم همه را از خودمان راضی نگه‌داریم. اما در حقیقت این موضوع غیر ممکن است؛ همان‌طور که شرکت‌هایی مانند وال‌مارت و فیس‌بوک نتوانسته‌اند رضایت همه را جلب کنند اما شرکت‌های موفقی هستند.

به‌جای اینکه وقت خود را هدر دهید و سعی کنید همه را راضی نگه‌دارید، افرادی وجود دارند که از تمام محصولات و خدمات شما راضی هستند و شما باید این افراد را هدف قرار دهید. نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که همیشه حق با مشتری نیست. منظور این نیست که نسبت به بازخوردها و شکایاتی که از شما می‌شود بی‌اهمیت باشید، بلکه باید به حرف آن‌ها گوش دهید و حقایق را بپذیرید. گاهی اوقات پذیرش اشتباه برای حل مشکل کافی است؛ اما گاهی اوقات هم مشتریانی هستند که فارغ از کاری که برای آن‌ها انجام می‌دهید، فقط می‌خواهند ایراد بگیرند.

۴- هدف مجرمان سایبری قرار خواهید گرفت

مجرمان سایبری تنها کسب‌و‌کارهای سازمانی را هدف قرار نمی‌دهند؛ در واقع ۴۳ درصد آن‌ها کسب‌و‌کارهای کوچک را هدف می‌گیرند. این حملات می‌توانند تمام برنامه‌های شما را نابود کنند و طبق اعلام سازمان امنیت سایبری آمریکا، ۶۰ درصد کسب‌و‌کارهای کوچک بعد از گذشت ۶ ماه از حمله سایبری، قادر به ادامه مسیر خود نیستند.

بنابراین تصور نکنید که شرکت شما از دست حملات سایبری در امان است. برقراری امنیت آنلاین را یکی از اولویت‌های خود قرار دهید. همیشه گوش‌به‌زنگ باشید و از آخرین روش‌های تهدید و کلاه‌برداری آگاه شوید، تکنولوژی خود را به‌روز نگه‌دارید و هر فعالیت مشکوکی را مورد توجه قرار دهید و این اطلاعات را با دیگر همکاران و صاحبان مشاغل به اشتراک بگذارید.

۵- تغییر اجتناب‌ناپذیر است

اگر با یک ایده عالی شروع کرده‌اید، عاشق تیم و محصول نهایی خود هستید و به کسب‌وکار خود افتخار می‌کنید؛ به این معنا نیست که باید در جای خود ثابت بمانید.

موفق‌ترین کسب‌و‌کارها آن‌هایی هستند که انعطاف‌پذیر و متغیرند. این استراتژی برای شرکت‌های معروفی مانند توییتر، نوکیا، استارباکس و پی‌پل جواب داده است. بنابراین انتظار نداشته باشید که همیشه طبق پیش‌بینی‌ها جلو بروید؛ زیرا در این مسیر، تغییر کردن اجتناب‌ناپذیر است.

۶- سختگیری برایتان گران تمام خواهد شد

تصور کنید به منزل جدید نقل‌مکان کرده‌اید و می‌خواهید اجاق‌گاز جدید خریداری کنید، برای انجام این کار دو راه پیش رو دارید؛ اینکه وسیله مورد نیاز خود را از مغازه‌های دست‌دوم فروشی تهیه کنید یا اینکه هزینه بیشتری کنید و اجاق‌گاز نو و باکیفیت‌تری بخرید. اگر راه اول را انتخاب کنید، مطمئنا چندین بار مجبور خواهید شد اجاق‌گاز خود را عوض کنید؛ زیرا محصولات بی‌کیفیت زودتر خراب می‌شوند و در نهایت این تعویض‌ها هزینه بیشتری نسبت به خریداری یک اجاق‌گاز نو و باکیفیت برای شما خواهند داشت.

در مورد راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار هم این موضوع حقیقت دارد؛ درست است که باید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، اما مضایقه کردن برای تهیه سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند و باکیفیت هزینه بیشتری در آینده برای شما خواهد داشت.

جمع‌بندی

با خودتان روراست باشید؛ راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مسیری پر از چالش و نیازمند فداکاری، عشق و صبر است. شرایطی پیش خواهد آمد که از خودتان می‌پرسید آیا این بهترین تصمیمی بود که می‌توانستم بگیرم؟ اما زمانی که طعم موفقیت را بچشید، بهترین حس دنیا را تجربه خواهید کرد. پس بر ترس‌های خود غلبه کنید؛ زیرا این موفقیت با هیچ‌چیز دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست و ارزش جنگیدن دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات