آینده تبلیغات چگونه خواهد بود؟

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تکنولوژی تبلیغات دیجیتال با سرعت در حال تغییر است، اما تبلیغ‌کننده‌ها با تمرکز بر گرایش‌های بلندمدت این صنعت می‌توانند در صدر قرار بگیرند.
تبلیغات

تکنولوژی‌های جدید ارتباطات مانند شبکه‌های اجتماعی، گجت‌های پوشیدنی و هدست‌های واقعیت مجازی دنیای تبلیغات را متحول کرده‌اند. هرچقدر مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت نسل جدید ارتباطات کشیده می‌شوند، تبلیغات نیز به همان سمت می‌روند؛ به‌طوری‌که انتظار می‌رود تبلیغات دیجیتال برای اولین بار، در سال ۲۰۱۷ از تبلیغات تلویزیونی سبقت بگیرند. نوآوری‌های تکنولوژی به‌طور مداوم در حال تعریف چشم‌اندازهای جدید برای تبلیغات بوده است و استراتژی‌های سنتی به‌سرعت در حال از بین رفتن هستند. اگر تبلیغ‌کننده‌ها با اصول اولیه این مسیر آشنا نباشند، در دنیای داده‌های نادرست گم می‌شوند و نمی‌توانند مسیر خودشان را پیدا کنندو در ادامه‌ی این مقاله ۳ مورد از مهم‌ترین گرایشاتی که آینده‌ی تبلیغات را شکل می‌دهند و همچنین نکته‌هایی برای استفاده صحیح از آن‌ها آورده شده است.

advertising

گرایش ۱: تبلیغات به سمت شخصی‌سازی و پویا شدن پیش می‌روند

این روزها مصرف‌کنندگان از اپلیکیشن‌های متنوعی استفاده می‌کنند؛ بنابراین فقط تبلیغاتی می‌توانند توجه آن‌ها را به خودشان جذب کنند که تأثیرگذار و مرتبط باشند. به همین منظور تبلیغ‌کننده‌ها در فیدهای شبکه‌های اجتماعی، بنرهای تبلیغاتی، بازی‌ها، هدست‌های واقعیت مجازی و اپلیکیشن‌های محبوب مرورگرها؛ محتوایی تولید می‌کنند که شنوندگان مورد نظر خود را هدف قرار دهند و توجه آن‌ها را به‌سوی خود جلب کنند. همچنین تکنولوژی تحلیل رفتار مصرف‌کننده به تبلیغ‌کننده‌ها اجازه می‌دهد که با استفاده از تاریخچه‌ی مرورگر، موقعیت مکانی و در نظر گرفتن موقعیت زمانی مصرف‌کنندگان؛ تبلیغاتشان را برای هر کاربر شخصی‌سازی کنند.

چگونه می‌توان از این گرایش استفاده کرد؟

اول از همه محتوایی تولید کنید که با توجه به تاریخچه مرورگر هر کاربر طراحی شده باشد؛ این کار به شما اطمینان می‌دهد که تبلیغاتتان درگیر کننده خواهند بود. سپس از یک لیست تعاملی استفاده کنید و داخل آن را با داده‌های باارزش پر کنید و درنهایت با توجه به رفتار و علاقه‌مندی‌های هر کاربر، آگهی خود را به او نشان دهید. این کار مرتبط بودن تبلیغات شما را تضمین خواهد کرد.

گرایش ۲: کانال‌های تبلیغاتی در حال یکپارچه شدن هستند

هرچقدر میزان استفاده مصرف‌کنندگان از وسیله‌های مختلف بیشتر می‌شود، رفتارشان نیز پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل تبلیغ‌کننده‌ها در حال‌ توسعه‌ی استراتژی‌هایی هستند که بتوانند به‌طور متوالی برای مصرف‌کنندگان درهنگام چک کردن ایمیل، تماشای ویدئو و بازی کردن، آگهی ارسال کنند. بهینه‌سازی زنده‌ی تحلیل مخاطبان به تبلیغ‌کننده‌ها امکان می‌دهد که بتوانند رفتار لحظه‌ای مصرف‌کنندگان خود را زیر نظر بگیرند و از این طریق آگهی خود را برای مشتری‌ها ارسال کنند.

چگونه می‌توان از این گرایش استفاده کرد؟

روند تبلیغات خود را تا می‌توانید به‌صورت خودکار انجام دهید؛ یعنی تا جای ممکن تبلیغات خود را از طریق کانال‌هایی انجام دهید که برای همکاری باهم برنامه‌نویسی شده‌اند. این کار باعث می‌شود کانال‌های شما با یکدیگر رقابت نکنند و کارآمدی تبلیغات شما بیشتر شود. بنابراین از شرکای تبلیغاتی که حاضر هستند باهم همکاری کنند، استفاده کنید.

۳- مدل‌های اختصاصی، اطلاعات مفیدی را تولید می‌کنند

این روزها مفهوم بودجه بازاریابی برند، به دلیل وجود روش‌های بازاریابی مستقیم منسوخ شده است. داده‌های جدید و مدل‌های تخصیص داده‌شده در بازاریابی، به تبلیغ‌کننده‌ها اجازه می‌دهند که از تمام مکالمات میان مصرف‌کنندگان باخبر شوند و از میزان مرتبط بودن عملکرد هر کانال در تبلیغات آگاه شوند.

چگونه می‌توان از این گرایش استفاده کرد؟

بودجه تبلیغات خود را تحت نظر داشته باشید و آن را به سمت عملکرد پیش ببرید. درک همه‌جانبه از تبلیغات خود داشته باشید و از آن‌ها برای برطرف کردن کاستی‌های خود استفاده کنید. برای این منظور از تمام شرکای تبلیغاتی خود بخواهید گزارش عملکردشان را در اختیار شما قرار دهند و سپس از این اطلاعات استفاده کنید و یک مدل اختصاصی همه‌جانبه توسعه دهید و از آن در تمام کانال‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

advertising

کلام آخر

صنعت تبلیغات در ۱۰ سال آینده تغییرات زیادی نسبت به سال‌های گذشته خواهد کرد و آگاهی از گرایشات گفته‌شده، به شما کمک می‌کند تبلیغات مرتبط خود را به دست مصرف‌کنندگان موردنظر برسانید.

سعی کنید از تکنولوژی‌های جدید دنیای بازاریابی آگاه باشید و با رعایت حد اعتدال از آن‌ها استفاده کنید. تمرکز خود را بیش‌ازحد بر یک روش نگذارید؛ زیرا تمام این روش‌ها تنها بخشی از استراتژی اصلی تبلیغات شما را شکل می‌دهند. در مورد هر شیوه‌ جدید که برای بازاریابی ارائه شد، از خودتان بپرسید که آیا در یکی از ۳ گرایش گفته‌شده جا می‌گیرد؟ اگر این‌چنین بود و با استراتژی کلی تبلیغات شما هماهنگ بود، آن را امتحان کنید. موفق‌ترین تبلیغ‌کننده‌ها در دنیایی که به سمت داده‌ها پیش می‌رود کسانی هستند که ریسک می‌کنند و سیستم‌ها، پردازش‌ها و کانال‌های جدید را می‌آزمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات