هواوی امسال با مشکل کمبود نمایشگرهای امولد روبه‌رو خواهد شد

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌تایمز در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است که هواوی در سال ۲۰۱۷ با کمبود شدید پنل‌های امولد روبه‌رو خواهد شد.
تبلیغات

برآوردهای انجام‌شده نشان از این دارند که دو کمپانی اپل و سامسونگ نزدیک به ۷۰ درصد از پنل‌های OLED تولیدشده در سال جاری میلادی را مورد استفاده قرار خواهند داد. به‌طور حتم چنین مصرف بالایی، سایر کمپانی‌هایی که در گوشی‌های هوشمند خود از پنل OLED استفاده می‌کنند، تحت تأثیر قرار خواهد داد. یکی از این کمپانی‌ها، هواوی است که بنا بر تخمین‌های ارائه‌شده، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مجهز به پنل امولد خود را تا ۸ درصد کاهش خواهد داد.

سامسونگ دیسپلی یکی از تولیدکنندگان اصلی‌ پنل‌های OLED در جهان است؛ از این‌رو این کمپانی کره‌ای در قدم اول نیاز خود را به این پنل تأمین خواهد کرد. آمارها نشان از این دارند که سامسونگ در گوشی‌های هوشمند بیش از ۵۶ درصد پنل‌های OLED تولیدشده را مورد استفاده قرار خواهد داد و اپل که به‌احتمال زیاد در آیفون ۸ از پنل OLED استفاده کند، با در نظر گرفتن عرضه‌ی ۷۵ میلیون دستگاه از این گوشی، ۱۴ درصد از امولدهای تولیدشده را مورد استفاده قرار خواهد داد.

منابع نزدیک به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که تولیدکنندگان اصلی پنل‌های OLED، تولید انبوه خود برای پوشش کمبود موجود را به این زودی آغاز نخواهند کرد. ال‌جی دیسپلی از جمله‌ی همین کمپانی‌ها است که تولید و عرضه‌ی پنل‌های OLED را از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد کرد. همچنین باید به BOE Technology چین اشاره کرد که عرضه‌ی خود را تا سال ۲۰۲۰ آغاز نمی‌کند.

دو کمپانی چینی ویوو و اوپو را نیز باید در زمره‌ی مشتریان OLED سامسونگ خواند. ویوو و اوپو به ترتیب ۱۳ و ۱۰ درصد از تولید OLED سامسونگ را مورد استفاده قرار خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات