احتمال تعویق در مراسم رونمایی از شیائومی می 6

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مراسم رونمایی از شیائومی می 6 که پیش از این انتظار می‌رفت در ماه آوریل برگزار شود، احتمالا تا ماه می به تعویق خواهد افتاد.
تبلیغات

از آنجایی که سری اول موجودی پردازنده اسنپدراگون 835 شرکت کوالکام توسط سامسونگ خریداری شده است تا این تراشه در گلکسی اس 8، پرچم‌دار جدید این شرکت استفاده شود، دیگر شرکت‌های فعال بازار باید حداقل چند هفته منتظر بمانند تا کوالکام بتواند تقاضای آن‌ها را تأمین کند. شیائومی هم از این قاعده مستثنا نیست و برای استفاده از این تراشه در Xiaomi Mi 6 احتمالا باید تا ماه می منتظر بماند. شیائومی می 6 به‌عنوان نسخه جایگزین می 5 قرار بود در ماه آوریل معرفی شود؛ اما این تأخیر در تأمین تراشه اسنپدراگون 835، باعث شده است مراسم رونمایی و در نهایت، عرضه این محصول به تعویق بیفتد.

انتظار می‌رود این محصول جدید شیائومی از فریم فوق باریک در کنار ۶ گیگابایت رم بهره‌مند شود. این در حالی است که گزارش‌های منتشرشده حکایت از آن دارند که شیائومی، می 6 را در قالب نسخه‌هایی با قیمت‌های متفاوت روانه بازار خواهد کرد. به‌عنوان مثال، نسخه سطح پایین‌رده می 6 از پردازنده Helio X30 بهره‌مند خواهد شد که بهترین جایگزین اسنپدراگون 835 البته با در نظر گرفتن فاکتور کاهش قیمت تمام‌شده است. علاوه بر این، از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در این محصول استفاده خواهد شد. این در حالی است که مدل‌های گران‌قیمت‌تر، به حافظه داخلی بیشتر و صفحه‌نمایشی با رزولوشن 2K تجهیز خواهند شد. هر سه مدل تولیدی می 6 از دوربین دوگانه بهره‌مند خواهند شد. قیمت پایه شیائومی می 6، ۲۹۰ دلار برای عرضه در کشور چین اعلام شده است؛ اما انتظار می‌رود با توجه به حضور واسطه‌ها و فاکتورهای مختلف، قیمت عرضه این محصول در بازارهای دیگر، کمی بیشتر باشد.

شیائومی می 6 می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین پرچم‌دارهای عرضه‌شده به بازار در سال جاری میلادی تبدیل شود. این در حالی است که برند چینی شیائومی هم ثابت کرده با تمرکز بر فاکتور قیمت می‌تواند تعامل مناسبی میان المان‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد کند تا در نهایت امر، محصول تولیدی امکان رقابت در بازار داشته باشد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات