دلیل استفاده نکردن از سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر گلکسی اس 8 اعلام شد

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که دلیل عدم استفاده از سنسور اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر گلکسی اس 8 را توضیح می‌دهد.
تبلیغات

پنج ماه قبل در شایعات مرتبط با گلکسی اس ۸ سامسونگ خواندیم که این محصول اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت اپتیکال خواهد بود. این یعنی در زیر نمایشگر گوشی مورد بحث یک سنسور اثر انگشت تعبیه خواهد شد. از مدتی قبل خبرها و شایعات مختلف اعلام کرده‌اند که سامسونگ دکمه‌ی فیزیکی هوم را از پرچم‌داران بعدی خود حذف خواهد کرد و به‌جای آن، یک سنسور جدید برای تشخیص اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش تعبیه می‌کند.

اما حالا می‌دانیم که شایعات مورد اشاره صحت نداشته‌اند و محل سنسور اثر انگشت در گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به بخش پشتی این دو دستگاه منتقل خواهد شد و در واقع این سنسور در کنار دوربین پشتی قرار خواهد گرفت. البته با توجه به تصاویر و ویدیوهای منتشرشده از این گوشی هوشمند، جایگاه جدید سنسور اثر انگشت مورد پسند بسیاری از کاربران قرار نگرفته است. اما حالا گزارش جدیدی از کره منتشر شده است که نشان می‌دهد چرا گلکسی اس ۸ از سنسور اثر انگشت اپتیکال بهره نخواهد برد.

تکنولوژی سنسور اثر انگشت اپتیکال اکنون در مراحل اولیه‌ی خود به سر می‌برد و بنا به گزارش مورد بحث، سامسونگ و تأمین‌کننده‌ی این شرکت یعنی سیناپتیکز زمان کافی برای توسعه‌ی مدل کاربردی سنسور اثر انگشت اپتیکال ندارند. این در حالی است که سامسونگ در سال گذشته برای افزایش سرعت توسعه‌ی سنسور مورد بحث، منابع قابل توجهی در اختیار سیناپتیکز قرار داد؛ اما ظاهرا در این لحظه تکنولوژی یادشده به اندازه‌ی کافی پیشرفت ندارد تا سامسونگ بتواند در گلکسی اس ۸ از آن بهره ببرد.

سامسونگ تصمیم گرفته است چنین سنسوری را در پرچم‌دار جدید خود به کار نگیرد؛ چراکه این شرکت مجبور شده است تولید انبوه گلکسی اس ۸ را آغاز کند. این‌که سنسور اثر انگشت به‌جای بخش جلویی به بخش پشتی گوشی هوشمند یادشده منتقل شود، در واقع یکی از تصمیماتی است که در آخرین لحظات گرفته شده است. بنا به گزارش‌ها، کمپانی سامسونگ تلاش زیادی انجام داده تا سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را در زیر نمایشگر این دو محصول تعبیه کند؛ اما شرکت سیناپتیکز موفق نشده است تکنولوژی مورد نیاز برای انجام این کار را در زمان مقرر آماده کند.

البته باید اشاره کنیم که این گزارش هنوز به‌صورت رسمی توسط سامسونگ یا سیناپتیکز تأیید نشده است.

با توجه به این شرایط، سامسونگ به‌احتمال زیاد برای تبلیغات و بازاریابی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید خود به‌جای سنسور اثر انگشت اپتیکال بر اسکنر عنبیه‌ در این محصولات تمرکز خواهد کرد. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه زمانی فناوری سنسور اثر انگشت اپتیکال به بلوغ کافی خواهد رسید تا شرکت‌های مختلف بتوانند از آن در گوشی‌های هوشمند خود بهره ببرند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات