فناوری Eliptic Labs، کنترل گوشی با ژست های حرکتی را ساده تر می کند

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی Eliptic Labs در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلونا از تکنولوژی جدیدی برای کنترل گجت‌های هوشمند مبتنی بر امواج مافوق صوت رونمایی کرده که بسیار جالب توجه است.
تبلیغات

با نزدیک شدن به روزهای پایانی برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل و از بین رفتن هیاهوی خبری حول گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار رونمایی شده در این نمایشگاه، کمپانی‌ها و استارتاپ‌های حاضر در این نمایشگاه نیز فرصتی برای خودنمایی و نمایش تکنولوژی‌های جدید خود پیدا کرده‌‌اند. البته شماری از این فناوری‌ها با وجود آماده بودن به این زودی در قالب محصولات تجاری راهی بازار نخواهند شد. از جمله‌ی کمپانی‌های مورد نظر باید به Eliptic Labs اشاره کرد که  از یک فناوری جدید برای کنترل گوشی‌های هوشمند با استفاده از ژست‌های حرکتی مبتنی بر امواج مافوق صوت رونمایی کرده است.

با استفاده از فناوری الیپتیک، گوشی هوشمند قادر است تمام فعل و انفعالات انجام‌شده در فضای ۳۶۰ درجه‌ی اطراف گوشی را تحت نظر بگیرد. با استفاده از این فناوری، گوشی هوشمند امواج را در فرکانس‌های تعیین‌شده با استفاده از بلندگوهای گوشی منتشر می‌کند و بازخوردهای این امواج در مواجهه با هر آنچه در اطراف گوشی باشد، از طریق میکروفون گوشی ثبت و واکنش در گوشی نمایان می‌شود. با استفاده از الگوریتم‌های توسعه‌یافته، گوشی به محاسبه‌ی زمانی می‌پردازد که یک موج خارج‌ می‌شود و دوباره به گوشی بازمی‌گردد و با استفاده از این محاسبات، گوشی متوجه می‌شود که در چه فاصله‌ای از یک شیء قرار دارد یا دست کاربر در حال صدور دستور با استفاده از ژست‌های حرکتی است.

نتیجه‌ی به‌کارگیری این تکنولوژی، ایجاد روشی بسیار روان برای کنترل گوشی است که اضافه شدن آن در گجت‌های موجود در بازار نیاز به تغییرات زیادی ندارد و می‌توان روی هر گوشی هوشمندی از این فناوری استفاده کرد.

می میکس شیائومی

الیپتیک با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که در غرفه‌ی خود قرار داده، فناوری خود را به نمایش گذاشته است. برای مثال در صورت زنگ خوردن گوشی، با نزدیک شدن دست به‌منظور برداشتن گوشی و پاسخگویی، گوشی متوجه می‌شود و به یک‌باره صدای زنگ را قطع می‌کند . مثال دیگری از جمله‌ی کاربردهای این فناوری، در زمان تماشای یک محتوای ویدیویی در گوشی هوشمند نمایان می‌شود، به‌طوری‌که در زمان مشاهده‌ی ویدئو، هرگونه حرکت دست به سمت گوشی از سوی این گجت احساس می‌شود و به‌سرعت منوی مربوط به کنترل ویدئو که شامل توقف نمایش یا تغییر حجم صدا در کنار قابلیت‌های دیگر است، ظاهر می‌شود. در زمان ثبت تصاویر سلفی نیز این تکنولوژی بسیار کاربردی استِ چراکه با بهره‌گیری از آن می‌توان علاوه بر اقدام به ثبت تصویر، با صدور دستور زوم از طریق ژست حرکتی، عکاسی را بسیار ساده‌تر کرد.

لایلا دنیلسن، مدیرعامل الیپتیک به این نکته اشاره کرده است که متخصصان این کمپانی سعی در به‌کارگیری ساده‌ترین ژست‌های حرکتی داشته‌اند تا فناوری مورد نظر زیاد پیچیده به نظر نرسد. دنیلسن اعلام کرده که الیپتیک در حال مذاکره با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای به‌کارگیری این فناوری در محصولاتی است که راهی بازار خواهند شد. انتظار می‌رود در صورت توافق، در سال جاری شاهد عرضه‌ی محصولات مجهز به این فناوری باشیم. سال گذشته شیائومی به‌جای استفاده از حسگر مادون قرمز روی گوشی می میکس، از تکنولوژی الیپتیک برای تشخیص فاصله استفاده کرد و به‌واسطه‌ی این تکنولوژی، مهندسان موفق شده‌اند حاشیه‌ی بالای می میکس را به باریک‌ترین حد خود کاهش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات