پروژه مخفیانه اپل برای اضافه کردن واقعیت افزوده به آیفون 8

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
زمزمه‌هایی از توسعه‌ی مخفیانه‌ی ویژگی‌های قابل توجه مبتنی‌ بر واقعیت افزوده برای آیفون 8 شرکت اپل به گوش می‌رسد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که دیگر همه چیز را در مورد طراحی خانواده‌ی بعدی آیفون‌های اپل شامل آیفون 8، آیفون 7 اس، آیفون 7 اس پلاس می‌دانیم. اما بزرگ‌ترین تکه‌ی پازل آیفون‌های نسل بعد مربوط به سیستم عامل iOS 11 است که تا زمان معرفی رسمی قابلیت‌های آن برای هیچ کس آشکار نخواهد شد. سیستم عامل یادشده یکی از برترین ویژگی‌های آیفون‌های جدید خواهد بود. ویژگی که شاید همانند بازی پوکمون گو به محبوبیت بسیار بالایی دست یابد. گزارشی جدید نشان می‌دهد که احتمالا شرکت اپل پشتیبانی از قابلیت واقعیت افزوده را به سیستم عامل iOS 11 اضافه و در زمان عرضه‌ی آیفون 8 در سال جاری آن را رسما منتشر خواهد کرد. همراه زومیت باشید.

مقاله‌های مرتبط:

    واقعیت افزوده فناوری بسیار عظیمی برای اپل محسوب می‌شود. به طوری که تیم کوک هم در مصاحبه‌های اخیر و میان سخنان خود چندین بار این جمله را تکرار کرده است. در حقیقت می‌توان چنین استنباط کرد که اپل فناوری واقعیت افزوده را بیشتر از فناوری‌های مشابهی مانند واقعیت مجازی که رقابت شدیدی در آن وجود دارد، پسند می‌کند.

    در یادداشتی از وب‌سایت Business Insider اشاره شده است که استیون میلیونوویچ به عنوان تحلیل‌گر UBS اذعان کرد که به احتمال بسیار زیاد فناوری واقعیت افزوده بزرگ‌ترین محصول نوآورانه‌ی اپل خواهد بود. در ادامه می‌توانید اظهارات این تحلیل‌گر را از زبان خودش مطالعه کنید.

    به گفته برخی منابع وابسته به صنعت، کمپانی اپل احتمالا بیش از ۱۰۰۰ مهندس استخدام کرده است تا در پروژه‌ای که می‌تواند مربوط به واقعیت مجازی باشد، کار کنند.

    به علاوه این که، شرکت اپل در سال‌های اخیر اقدام به خرید شرکت‌های مختلفی کرده است که در زمینه توسعه فناوری‌های مبتنی‌بر واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها شامل پرایم سنس، ریل فیس و متایو هستند.

    میلیونوویچ در ادامه‌ی اظهارات خود اضافه کرد که شرکت اپل فناوری واقعیت افزوده را بیشتر از واقعیت مجازی دوست دارد؛ زیرا نرم‌افزارهای مبتنی‌ بر واقعیت افزوده می‌توانند کاربران را به یکدیگر متصل کنند؛ در حالی که واقعیت مجازی کاربران را از جهان واقعی جدا می‌کند، زیرا نیازمند دستگاهی است که جلوی دید کاربر را می‌گیرد و نمایش آن خارج از دنیای واقعی اتفاق می‌افتد.

    او همچنین اشاره کرد که اپل به خوبی در موقعیتی قرار گرفته است که در آینده‌ای نزدیک، موفقیت بزرگی در فناوری واقعیت مجازی به دست خواهد آورد. زیرا حتی اگر از فناوری یادشده به عنوان بزرگ‌ترین ویژگی منتسب به آیفون 8 یاد شود، به خاطر این که واقعیت مجازی منحصر به iPhone 8 نخواهد بود، باعث موفقیت بزرگی خواهد شد. به علاوه، اپل می‌تواند با این ویژگی به آیفون‌ها و آیپدهای نسل قبلی خود نیرویی دوباره ببخشید.

    همان‌طور که آگاه هستید، عملکرد موفقیت‌آمیز فناوری واقعیت افزوده در نسخه‌های مختلفی از دستگاه‌های مبتنی‌ بر iOS قبلا به اثبات رسیده است. کافی بود که بازی پوکمون گو را در آیفون یا آیپد نصب و اقدام به شروع یک بازی مبتنی‌ بر واقعیت افزوده کنید.

    میلیونوویچ اذعان کرد که UBS انتظار دارد اپل در آیفون نسل بعد، اقدام به پیاده‌سازی محصولات مبتنی‌ بر واقعیت افزوده شامل نقشه‌برداری ۳ بعدی محدود و احتمالا یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزار مبتنی‌ بر واقعیت افزوده خواهد کرد.

    آیا اپل در آیفون 8 از فناوری واقعیت افزوده بهره خواهد برد؟ لطفا نظرات خود را در وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات