زمانی که کسب و کارتان با خطر مواجه می‌شود، چه کارهایی باید انجام دهید

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کارشناسان کسب‌وکار، معتقدند که اگر در کسب‌وکارتان برای مواجه شدن با مشکلات و چالش‌ها آماده باشید، می‌توانید از نظر روحی و مالی، بهتر با آن‌ها روبه‌رو شوید.
تبلیغات

اگر فکر می‌کنید به مرحله‌ای رسیده‌اید که موقعیت کسب‌وکارتان با خطر مواجه شده است، بهتر است پیش‌دستی کنید و خود را برای مواجه شدن با آن آماده کنید. این اقدام باعث می‌شود تا موقعیت خود را بهتر بسنجید و همچنین فرصتی به دست آورید تا برای خروج از شرایط بحرانی، برنامه‌ای تهیه کنید.

اصولا در برخورد با مشکلات، شما تنها از نظر مالی به چالش کشیده نمی‌شوید، بلکه فشار روحی نیز به شما تحمیل می‌شود که اگر آن را کنترل نکنید، نسبت به زیان مالی، آسیب‌های بیشتری به شما و کسب‌وکارتان وارد می‌کند.

در ادامه می‌خواهیم روش‌هایی را مرور کنیم که به ما در مواجه شدن با چالش‌های موجود در شرایط بحرانی کمک می‌کنند.

شرایط مالی خود را ارزیابی کنید

مطمئن شوید که پس‌اندازی برای گذراندن امورات زندگی‌تان به مدت حداقل ۶ ماه در اختیار دارید. اگر پس‌انداز کافی ندارید، هزینه‌های اضافی را حذف و پس‌انداز کردن را شروع کنید.

اگر مطمئن هستید که میزان درآمدتان به‌شدت کاهش خواهد یافت و نمی‌توانید پس‌انداز کافی داشته باشید، وسایلی را که به آن‌ها احتیاجی ندارید، بفروشید. این اقدام باعث می‌شود پول کافی برای گذراندن امورات زندگی‌تان به دست آورید و خانه خود را از وسایلی که به آن‌ها نیازی ندارید، خالی کنید.

در محیط کاری احساساتتان را کنترل کنید

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که اتفاقات بر احساسات ما غلبه می‌کنند و خونسردی خود را از دست می‌دهیم. این برخورد اشتباه است و تنها باعث می‌شود تا شرایطی که داریم، وخیم‌تر سازیم.

در نظر داشته باشید که ترس نیز عاملی است که باعث می‌شود قدرت تصمیم‌گیری درست را از دست بدهیم؛ بنابراین بهتر است بر آن غلبه کنیم و در موردش با همکارانمان صحبت نکنیم.

در مقابله با شرایط بحرانی، فردی پیروز است که بتواند خونسردی خود را حفظ کند و حرفه‌ای عمل کند. با مدیران بحث نکنید و حرف بدی در مورد آن‌ها به همکارانتان نزنید. مؤدب بودن و هوشمندانه برخورد کردن باعث می‌شود تا میزان تنش‌ها در محیط کاری‌تان کاهش یابد.

مصاحبه شغلی / مقاله کسب و کار

با مدیران صحبت کنید

در بعضی از مؤسسات، مدیری که با او کار می‌کنید با مدیری که به وی گزارش می‌دهید، ممکن است متفاوت باشد. در چنین حالتی، امکان دارد مدیری که به وی گزارش می‌دهید از صلاحیت‌ها و موفقیت‌های شما آگاه نباشد. در این حالت می‌توانید از مدیری که برای او کار می‌کنید، درخواست کنید با مدیر ارشد درباره‌ی شما صحبت کند. اگر این اقدام کافی نبود، می‌توانید به مدیر ارشدتان درخواست بدهید و با وی در مورد کارتان صحبت کنید.

در محل کارتان تعامل بیشتری داشته باشید

در محیط کارتان، گوشه‌ای ننشینید. در چنین حالتی، احتمال اینکه موقعیت مناسبی برای شما مهیا شود بسیار کم است. در کنار مدیرتان حضور یابید و از وی بخواهید در کارها و وظایف مختلف کمک کنید. تعامل و همکاری با مدیران و همکارانتان به شما کمک می‌کند جایگاه بهتری به دست آورید. حتی در شرایطی که مدیرتان به شما اهمیتی ندهد، امکان اینکه مدیر بخش دیگری لیاقت شما را دریابد و بخواهد به بخش او بپیوندید، زیاد است.

به دنبال شغل جدیدی بگردید

گاهی اوقات شرایط بد باعث می‌شود موقعیت شغلی‌مان به خطر بیفتد. در چنین حالتی، منطقی‌ترین کار این است که به دنبال شغل جدیدی بگردیم.

برای یافتن شغل جدید می‌توانیم از سایت‌ها، رویدادها و کسانی که در زمینه شغلی‌مان فعالیت می‌کنند، استفاده کنیم. همچنین مؤسساتی که در زمینه کاریابی فعالیت می‌کنند، می‌توانند به ما در یافتن شغل مناسب کمک بسیاری کنند.

شمار زیادی از افراد، زمانی که در موقعیت شغلی‌شان با خطر مواجه شدند، دست به کاری نمی‌زنند تا شرایط به حالت عادی بازگردد؛ اما این موضوع گاهی اوقات به ضرر آن‌ها تمام می‌شود. هرچه زودتر اقدام به یافتن شغل جدید کنید و مصاحبه‌های بیشتری داشته باشید؛ به شما کمک می‌شود موقعیت خود را بهتر بسنجید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات