نوکیا احتمالا درصدد احیای گوشی های باسابقه سری N در کشور چین است

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
HMD Global با ثبت دوباره‌ی برند Nseries در کشور چین گمانه‌زنی‌ها در خصوص احیای سری موفق گوشی‌های N نوکیا در کشور چین را تقویت کرده است.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، نوکیا برند Nseries را در کشور چین دوباره به ثبت رسانده که گمانه‌ها در خصوص احیای این سری را تقویت کرده است. به نظر می‌رسد کمپانی HMD Global که گواهی استفاده از برند نوکیا را در اختیار دارد، درصدد عرضه‌ی دوباره محصولات سری N در کشور چین است. اسناد مربوط به ثبت دوباره‌ی این نام برگرفته از وب‌سایت ثبت علائم تجاری کشور چین است.

نام تجاری سری N نوکیا

در اسناد منتشرشده خبری از این موضوع نیست که آیا این برند توسط HMD Global ثبت شده است یا کمپانی دیگر؛ البته به‌احتمال زیاد HMD Global در پی ثبت این برند است تا پس از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا، بتواند از نام تجاری سری N نیز در چین به‌منظور دست یافتن به فروش بالاتر استفاده کند. سری N نوکیا را باید در زمره‌ی موفق‌ترین محصولاتی خواند که در دنیای فناوری پا به عرصه‌ی وجود نهاده است. محصولات این سری برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ رونمایی شدند که در ادامه خانواده‌ای متشکل از محصولات باکیفیت نظیر N70، N90، N91، N72 و گوشی‌های دیگری از این سری را شامل می‌شدند. اغلب گوشی‌های هوشمند سری N نوکیا مبتنی بر سیستم عامل سیمبین نوکیا بودند؛ ولی در ادامه شماری از محصولات با بهره‌گیری از سیستم عامل میگو و پشتیبانی از ویژگی‌هایی نظیر ارتباط 3G و اتصال به شبکه‌ی بی‌سیم نیز راهی بازار شدند. در واقع محصولات سری N موفقیت خود را وامدار قابلیت‌های مالتی مدیای خود بودند که در ابتدا و پیش از انقلاب گوشی‌های هوشمند خود را از دیگر محصولات موجود منفک کرده بودند. نوکیا پس از آنکه گوشی‌های هوشمند عرصه را برای سایر محصولات تنگ کردند، سری لومیا را با محصولات سری N جایگزین کرد.

در صورتی که اِچ اِم دی گلوبال درصدد احیای برند N باشد، باید ویژگی‌های آن را با نیازهای امروز کاربران هماهنگ کند تا این سری دوباره بتواند در کنار رقبای موجود در بازار عرض اندام کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات