اپل از نمایشگر خمیده در آیفون های آینده استفاده خواهد کرد

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی اپل در آیفون‌های آینده خود از نمایشگرهای خمیده بهره خواهد گرفت.
تبلیغات

اپل در حال تغییر تکنولوژی صفحه‌نمایش مورد استفاده در آیفون‌های خود است. تأمین‌کنندگان آسیایی اپل در رقابت سنگینی با یکدیگر قرار دارند تا قرارداد ساخت میلیون‌ها صفحه‌نمایش آیفون‌ را به دست بیاورند.

اگرچه شایعات حال حاضر، بیشتر در مورد استفاده از صفحه‌نمایش‌های OLED در نسل بعدی گوشی هوشمند آیفون بحث می‌کنند؛ اما با این حال یکی از تأمین‌کنندگان کنونی اپل به نام Japan Display اعلام کرده که در حال توسعه نسل بعدی تکنولوژی نمایشگرهای منعطف مخصوص گوشی‌های همراه است. این تأمین‌کننده می‌گوید فناوری جدید مورد بحث تا سال ۲۰۱۸ آماده خواهد شد.

وال‌استریت ژورنال بر اساس گفته‌های یک منبع نزدیک به حوزه‌ی صفحه‌نمایش‌های موبایلی، گزارش داده که در واقع اپل به دنبال تکنولوژی جدید ال‌سی‌دی‌های انعطاف‌پذیر است تا از آن در آیفون‌های آینده‌ی خود بهره ببرد.

تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های ال‌سی‌دی منعطف، احتمالاً برای تولید نمایشگرهای خم شونده شبیه به آنچه سامسونگ در گوشی‌‌های‌ هوشمند سری گلکسی اج ارائه کرده است، توسط اپل به کار گرفته خواهد شد. انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها در مدل‌های آینده‌ی آیفون خود از نمایشگر‌های خمیده بهره ببرد.

البته این کار را نمی‌توان با تکنولوژی کنونی ال‌سی‌دی‌ها انجام داد و دست‌یابی به این هدف نیاز به یک بخش شیشه‌ای دارد.

آیفون ۸ و فراتر از آن

galaxy-s7

انتظار می‌رود آیفون بعدی اپل که در پاییز سال جاری معرفی خواهد شد، از یک صفحه‌نمایش OLED بهره ببرد. بر اساس شایعات و تحلیل‌های مختلف، گفته می‌شود نمایشگر آیفون جدید اپل حاشیه‌های بسیار کمی خواهد داشت و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی می‌توان به سنسور اثر انگشت یکپارچه‌شده در زیر صفحه‌نمایش اشاره کرد.

سامسونگ موفق شده است قرارداد تولید نمایشگرهای OLED مورد نیاز امسال اپل را به دست بیاورد، اما رقبای این غول کره‌ای از جمله Japan Display از همین حالا سعی دارند شرایط لازم برای تولید نمایشگرهای مورد نیاز اپل برای سال ۲۰۱۸ را ایجاد کنند.

می‌توان گفت اگر تعداد نمایشگرهای ال‌ای‌دی مورد نیاز اپل به اندازه کافی در دسترس نباشد، احتمال دارد این شرکت از یک تکنولوژی متفاوت برای نمایشگر آیفون ۸ استفاده کند.

علاوه بر شرکت ژاپن‌ دیسپلی کمپانی فاکس‌کان چین و شارپ نیز به‌عنوان تأمین‌کنندگان دیگر صفحه‌نمایش آیفون‌های بعدی، مد نظر اپل هستند. رئیس فاکس‌کان اوایل این هفته در مورد احداث یک کارخانه‌ی تولید صفحه‌نمایش در آمریکا صحبت‌هایی کرد. مدیرعامل شارپ رقابت برای تولید نمایشگرهای مورد نیاز اپل را مثل یک بحران توصیف کرده است.

تای‌ جنگ‌ وو مدیرعامل شارپ می‌گوید: «در حال حاضر مشخص نیست که نمایشگر آیفون‌ بعدی اپل قطعا اولد است؛ اما اگر اپل بخواهد همچنان نوآوری داشته باشد، مسلما باید این تغییر را در خود ایجاد کند. گرچه این شرایط بحرانی است؛ اما در عین حال می‌توان به‌عنوان یک فرصت خوب از آن بهره گرفت.»

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات