جزئیات جدیدی از پردازنده Pinecone شیائومی منتشر شد

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جزئیات جدیدی از پردازنده‌ی اختصاصی شیائومی، Pinecone منتشر شده‌ است که نسخه‌ی قوی‌تر آن را تأیید می‌کند.
تبلیغات

اخیرا در خبرها تأیید شده بود که گوشی بعدی شیائومی یعنی Xiaomi Mi 5C مجهز به پردازنده‌ی اختصاصی این شرکت یعنی Pinecone خواهد بود. جدیدترین خبر نیز حاکی از آن بود که شیائومی در این پردازنده از معماری هشت هسته‌ای و هسته‌های Cortex-A53 استفاده خواهد کرد که قدرتی مشابه اسنپدراگون ۸۰۸ خواهد داشت.

کاربران بر این باورند که استفاده از چنین پردازنده‌ای برای گوشی‌های سال ۲۰۱۷ انتخاب مناسبی نیست. اما خبرهایی که اخیرا منتشر شده‌ است، نشان‌دهنده‌ی نسخه‌ای حرفه‌ای‌تر از این پردازنده هستند. شیائومی قصد دارد با استفاده از پردازنده‌ی اختصاصی، به استقلالی نسبی در تولید گوشی‌ هوشمند برسد.

دو نسخه از پردازنده‌ی Pinecone وجود خواهد داشت. این دو نسخه با نام‌های V670 و V970 معرفی می‌شوند که گوشی Mi 5C به پردازنده‌ی V670 مجهز خواهد بود. V670 دارای چهار هسته‌ی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی کوچک Cortex-A53 خواهد بود و پردازنده‌ی گرافیکی آن Mali-T860 MP4 گزارش شده است که فرکانسی در حدود ۸۰۰ مگاهرتز خواهد داشت. این پردازنده از معماری ۲۸ نانومتری در فرآیند تولید بهره می‌برد.

از سوی دیگر، نسخه‌ی حرفه‌ای‌تر یعنی V970 در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. این نسخه به چهار هسته‌ی Cortex-A73 و چهار هسته‌ی Cortex-A53 مجهز خواهد بود.حداقل فرکانس V970، در حدود ۲.۰ گیگاهرتز عنوان شده است و حداکثر آن به ۲.۷ گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده‌ی گرافیکی استفاده‌شده در این چیپست Mali G71 MP12 خواهد بود که فرکانس ۹۰۰ مگاهرتزی دارد.

منبع منتشر کننده‌ی اطلاعات عنوان کرده است که نسخه‌ی V970 با همان معماری ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد که در فرآیند تولید اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌شود. این خبر می‌تواند برای طرفداران شیائومی خبری عالی باشد؛ چرا که این پردازنده‌ی قدرتمند در شیائومی Mi 6s و Mi Note 3 نیز استفاده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات