همه شایعات درباره هواوی P10: طراحی، امکانات، قیمت و تاریخ عرضه

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
هواوی پی ۱۰ کمتر از یک ماه دیگر معرفی می‌شود. در این مطلب قصد داریم مروری بر گزارش‌ها و خبرهای منتشرشده در مورد این گوشی‌ داشته باشیم.
تبلیغات

هواوی توانسته است گوشی‌های رده‌بالای بسیار خوبی روانه‌ی بازار کند که از جمله می‌توان به هواوی میت ۹ اشاره کرد. این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و عمر باتری آن نیز قابل توجه است. علاوه بر این، میت ۹ مجهز به یک نمایشگر بزرگ است که باعث می‌شود این محصول یک دستگاه تقریبا همه چیز تمام باشد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر هواوی در مسیر درستی حرکت می‌کند و به همین دلیل چشم انتظار محصولات بعدی این کمپانی هستیم. آنطور که پیدا است، گوشی‌ هوشمند رده‌بالای بعدی این شرکت هواوی پی ۱۰ خواهد بود. این محصول در واقع نسل جدید پرچم‌دار قبلی کمپانی مورد اشاره یعنی هواوی پی ۹ است.

ظاهرا هواوی قصد دارد پی ۱۰ را در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل امسال (MWC 2017) معرفی کند. در خبرهای مختلف اشاره شده که این محصول یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های هواوی در بین گوشی‌های سری پی این شرکت است.

در ادامه قصد داریم برخی از شایعات و گزارش‌های مهمی را که در مورد گوشی هواوی پی ۱۰ منتشر شده است، جمع‌بندی کنیم تا ببینیم این محصول، جایگزین شایسته‌ای برای پی ۹ خواهد بود یا خیر. با زومیت همراه باشید.

طراحی 

رندر هواوی پی 10 پلاس
رندر هواوی پی 10 پلاس
هواوی پی 10
هواوی پی 10 / huawei p10
هواوی پی 10 / huawei p10

بدنه تمام فلزی به همراه بخش کوچکی از شیشه

تا‌کنون در مورد طراحی هواوی پی ۱۰ اخبار و تصاویر زیادی منتشر شده است. بر اساس تصاویر مشاهده‌شده از گوشی مورد بحث، به نظر می‌رسد نمایشگر این محصول به سمت لبه‌ها خمیدگی کمی دارد که از این بابت ما را کمی به یاد گوشی هوشمند هواوی میت ۸ پورشه ‌دیزاین می‌اندازد. احتمالا هواوی در طراحی گوشی پی ۱۰ همچنان از زبان طراحی به کار گرفته‌شده در پی ۹ بهره خواهد برد و تغییر زیادی نسبت به نسل قبلی خود نخواهد داشت.

آن‌طور که پیدا است، گوشی پی ۱۰ از بدنه‌ای تمام فلزی مثل هواوی پی ۹ بهره خواهد برد. در پشت این محصول یک خط کوچک شیشه‌ای در نظر گرفته شده که بخش شیشه‌ای دوربین دوگانه‌ی پشتی را هم احاطه کرده است. 

لبه‌های خمیده‌ی گوشی هوشمند هواوی پی ۹ باعث می‌شوند در دست گرفتن این دستگاه لذت‌بخش باشد. حال گفته می‌شود پی ۱۰ همانند پی ۹ از لبه‌هایی خمیده بهره خواهد گرفت تا در دست گرفتن و کار با این محصول راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر شود. 

huawei p10

سنسور اثرانگشت التراسونیک در بخش جلویی

به نظر نمی‌رسد در بخش پشتی گوشی‌ هوشمند مورد بحث شاهد استفاده از سنسور اثرانگشت باشیم؛ اما این بدان معنا نیست که هواوی به طور کل از سنسور اثر انگشت در این دستگاه بهره نبرد. استاندارد امروزی سنسورهای بیومتریک باعث شده است که شرکت سازنده از این نوع حسگر در گوشی پی ۱۰ استفاده کند. آنطور که پیدا است هواوی پی ۱۰ مجهز به یک سنسور اثر انگشت جلویی خواهد بود که با دکمه‌ی سخت‌افزاری و جدید هوم این دستگاه یکپارچه شده است.

 گفته می‌شود سنسور اثر انگشت این گوشی از نوع اولتراسونیک خواهد بود و به همین دلیل انتظار می‌رود عملیات شناسایی اثر انگشت کاربران را با سرعت و دقت بسیار بالا انجام دهد. سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک همان‌طور که از نامشان پیدا است، از صوت با فرکانس بسیار بالا بهره می‌برند تا بدین طریق نقشه‌ی سه‌بعدی و منحصربه‌فرد خطوط، منافذ و سایر جزئیات اثر انگشت کاربر با دقت بالا ایجاد شود.

اثر انگشت التراسونیک

رنگ‌های جدید

بر اساس خبرها و شایعات مختلف، هواوی احتمالا قصد دارد به غیر از رنگ‌های سفید و مشکی و طلایی، گوشی‌ هوشمند پی ۱۰ را در رنگ‌های دیگر از جمله سبز و بنفش تولید کند. چند وقت پیش حتی تصویری از مدل رزگلد این محصول منتشر شده بود که البته نمی‌توان با اطمینان در مورد این مدل صحبت کرد. باید گفت تصاویری که تاکنون از پی ۱۰ در رنگ‌های مختلف فاش شده است، به دلیل نرمی رنگ‌ها، بسیار جذاب به نظر می‌رسند. امید می‌رود گوشی‌ هوشمند مورد اشاره در رنگ‌های مختلف در دسترس کاربران قرار گیرد تا هر یک از مشتریان این محصول بتوانند مدل مورد پسند خود را انتخاب کنند.

نمایشگر

بر اساس شایعاتی که تا‌کنون منتشر شده است، گوشی‌ هوشمند هواوی پی ۱۰ از نمایشگری ۵.۵ اینچی از نوع سوپر امولد بهره خواهد گرفت. رزولوشن این صفحه‌نمایش ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل اعلام شده است و اگر این شایعات صحت داشته باشند، گوشی یادشده نسبت به نسل قبل خود که از نمایشگر ۵.۲ اینچی از نوع ال‌سی‌دی با کیفیت فول اچ‌دی بهره می‌برد، به میزان قابل توجهی ارتقاء یافته است. اگرچه تصاویر در نمایشگر هواوی پی ۹ شفاف و واضح بود؛ اما دقت رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش کمی مشکل داشت. امیدواریم کمپانی هواوی فقط به ارتقاء عددی مشخصات فنی بسنده نکند و با تنظیم مناسب، بتواند عملکرد صفحه‌نمایش را در نسل جدید پرچم‌دار خود بهبود دهد.

سخت‌افزار

در نهایت احتمالا شاهد استفاده از جدیدترین چیپ‌ست هواوی در گوشی‌ هوشمند پی ۱۰ خواهیم بود. اگر بنچمارک‌های فاش شده از این محصول صحت داشته باشند، پردازنده‌ی این دستگاه به احتمال زیاد کایرین ۹۶۰ خواهد بود. این پردازنده شامل هشت هسته‌ی ۲.۳ گیگاهرتزی است. خاطرنشان می‌کنیم که چهار هسته‌ی چیپ‌ست یادشده از نوع کورتکس A73 و چهار هسته‌ی دیگر آن از نوع کورتکس A53 هستند. پردازنده‌ی گرافیکی هواوی پی ۱۰ نیز Mali-G71 اعلام شده است که وظیفه‌ی انجام پردازش‌های گرافیکی را در این محصول بر‌ عهده خواهد داشت.

بسیاری از منابع خبری با این موضوع موافق‌ هستند که پی ۱۰ در دو مدل عرضه خواهد شد. مدل اول رم ۴ گیگابایتی خواهد داشت و مدل قدرتمند‌تر به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد شد. به نظر می‌رسد حافظه‌ی داخلی مدل پایه این محصول ۶۴ گیگابایت است. همچنین گفته می‌شود حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی مدل دوم ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از بنچمارک جی‌اف‌ایکس‌بنچ، حتی امکان دارد یک مدل از هواوی پی ۱۰ با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی روانه‌ی بازار شود.

در برخی از شایعات به این نکته اشاره شده است که هواوی پی ۱۰ احتمالا از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد، اما از آنجا که بدنه‌ی این دستگاه کاملا فلزی است، به نظر نمی‌رسد هواوی بتواند امکان شارژ وایرلس نیز در این گوشی قرار دهد. البته در صورتی که هواوی بدنه‌ی پشتی پی ۱۰ را شیشه‌ای یا پلاستیکی تولید کند، امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در گوشی مورد بحث فراهم خواهد شد.

دوربین

دوربین دوگانه‌ی مورد استفاده در گوشی هوشمند هواوی پی ۹ که با همکاری مهندسان لایکا در این دستگاه ارائه شده است، به احتمال زیاد در گوشی پی ۱۰ نیز به کار گرفته خواهد شد. یکی از دوربین‌های دوگانه‌ی هواوی پی ۹، ۱۲ مگاپیکسلی و دارای گشودگی دیافراگم F/2.2 است که فقط تصاویر را به‌صورت سیاه و سفید ثبت می‌کند. اما دوربین دوم پشتیِ این گوشی از نوع رنگی است و نور بیشتری هم جذب می‌کند. همین ویژگی‌ها باعث شده است تا در کل، دوربین دوگانه‌ی پشتی پی ۹، جذاب به نظر برسد. با توجه به این موضوع که عکاسی با هواوی پی ۹ منجر به ثبت تصاویری بسیار زیبا می‌شود، مطمئنا دوست داریم گوشی پی ۱۰ نیز همین روند را ادامه دهد. امید می‌رود با ایجاد بهبود در سیستم دوربین گوشی هوشمند هواوی پی ۱۰، این محصول بتواند به‌طور جدی و مستقیم با دوربین گوشی‌هایی چون آیفون و پیکسل رقابت کند.

huawei p10 camera

نرم‌افزار و امکانات

انتظار می‌رود گوشی‌ هوشمند هواوی پی ۱۰ با پیش‌فرض اندروید نوقا عرضه شود. البته مثل همیشه نسخه‌ی جدید رابط کاربری انحصاری هواوی موسوم به EMUI روی این سیستم‌عامل اعمال خواهد شد. رابط کاربری هواوی همیشه امکانات و قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار داده است و باید گفت بسیاری از افراد علاقه‌ی زیادی به این نوع ویژگی‌ها دارند.

قیمت و زمان عرضه

همان‌طور که اشاره کردیم، احتمال دارد هواوی در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال یعنی کمتر از یک ماه دیگر، رسما از هواوی پی ۱۰ رونمایی کند. هواوی در روز ۲۶ فوریه (۸ اسفند ۹۵) یک رویداد اختصاصی برگزار خواهد کرد که احتمالا در این مراسم، گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار جدید این شرکت معرفی خواهد شد. 

گوشی پی ۱۰ بر اساس اعلام شایعات، گران‌قیمت‌ترین گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار هواوی در بین محصولات سری پی این کمپانی خواهد بود. البته در این لحظه نمی‌توان با قاطعیت در مورد قیمت پی ۱۰ صحبت کرد اما برخی از منابع پیش‌بینی‌هایی در این مورد داشته‌اند. اگر به خاطر داشته باشید قیمت مدل ۳۲ گیگابایتی گوشی پی ۹ در زمان عرضه‌ ۶۴۴ دلار تعیین شد. علاوه بر این، گوشی پی ۹ پلاس با برچسب قیمت ۸۰۵ دلار روانه‌ی بازار شد. شخصی با حساب کاربری @Ricciolo1 در توییتر اشاره کرده است که گوشی‌ هوشمند پی ۱۰ قیمتی در حد گوشی میت ۹ پورشه‌ دیزاین نخواهد داشت و این یعنی احتمالا محصول مورد بحث با قیمتی کمتر از ۱۴۹۸ دلار به فروش خواهد رسید. در هر صورت به‌زودی خبرهای بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد و در آن زمان می‌توان با اطمینان بیشتر در مورد قیمت هواوی پی ۱۰ سخن گفت.

نظر شما در این مورد چیست؟ شما از گوشی پی ۱۰ هواوی چه انتظاراتی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات