لنز 85 میلی متری سری Art سیگما بالاترین امتیاز DxOMark را کسب کرد

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لنز جدید ۸۵ میلی متری شرکت سیگما با دیافراگم f/۱.۴ از سری ART موفق شد بالاترین امتیاز ممکن را از DxOMark دریافت کند.
تبلیغات

در حوزه‌ی تولید لنز‌ برای دوربین‌های عکاسی، سیگما را باید یکی از پیشروترین شرکت‌های موجود خواند.

لنز جدید سیگما موفق شده است امتیاز بیشتری در مقایسه با لنزهای سه‌گانه‌ی زایس کسب کند. این لنز امتیاز ۵۰ از DxOMark کسب کرده است، درحالی‌که لنز ۵۵ میلی متری زایس با دیافراگم f/۲ امتیاز ۴۸ کسب کرده بود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که لنز سیگما دارای سایز بزرگ‌تر و همچنین قیمت بیشتری است. این لنز با قیمت ۱۱۹۹ دلار راهی بازار شده است. قیمت لنز مذکور حتی از نسل‌ پیشین سری لنزهای Art نیز گران‌تر است.

لنز سیگما

DxOMark لنز جدید سیگما را چنین تشریح کرده است:

به‌صورت خلاصه، لنز جدید سیگما را باید یکی از بهترین لنز‌های ۸۵ میلی‌متری فول فریمی خواند که تاکنون مشاهده کرده‌ایم. این لنز شفافیت بالا و همگنی دارد. همچنین باید به دامنه‌ی دید بسیار عریض آن اشاره کرد که معمولا لنز‌های با سرعت بالا در داشتن این ویژگی‌ها به‌صورت یکجا به مشکل برمی‌خورند. هرچند تمام لنز‌های سری Art از نظر عملکرد بسیار فوق‌العاده هستند، اما آخرین نمونه عرضه‌شده در سطح بالاتری قرار دارد. این لنز از نظر عملکرد Milvus زایس و لنز Otus را با قیمت بسیار گران ۳۹۹۹ دلار پشت سر گذاشته است.

DxOMark درنهایت لنز ۸۵ میلی‌متری سیگما با دیافراگم f/۱.۴ را بزرگ و کمی گران خوانده، حال آنکه از نظر این وب‌سایت لنز مورد نظر از لحاظ کیفیت تصاویر، سرعت، شفافیت و ساخت بسیار خوب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات