جهرمی: قیمت اینترنت و پهنای باند تا آخر سال کاهش مجدد دارد

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد با بزرگ شدن بازار و افزایش حجم ترافیک شاهد کاهش مجدد قیمت اینترنت تا پایان سال خواهیم بود.
تبلیغات

مدیرعامل زیرساخت در جمع خبرنگاران از کاهش مجدد قیمت اینترنت تا پایان سال خبر داد و اعلام کرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دستور وزیر ارتباطات در حال تعیین تعرفه جدید اینترنت برای تصویب و اجرا در کشور است.

محمد جواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در جمع خبرنگاران گفت:‌ «ما معتقدیم قیمت پهنای باند با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و وسعت بازار تعیین می‌شود. بدین ترتیب با بزرگ شدن بازار و افزایش حجم ترافیک مصرفی داده‌ها، کاهش قیمت پهنای باند یک روال منطقی است.»

جهرمی ادامه داد: «با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال حاضر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه‌های لازم برای تعیین هزینه‌ها و میزان بازار را انجام می‌دهد. کاهش تعرفه پهنای باند و اینترنت تا پایان سال قطعا اجرا می‌شود اما میزان آن بستگی به حجم بازار دارد.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: «با توجه به دو برابر شدن پهنای باند در اجرای پروژه‌ی تلاش ۳ و همچنین مجوزهای IPTV صادرشده توسط صداوسیما، باید منتظر ایجاد ظرفیت‌های بازدید بیشتر ویدیو باشیم.»

به گفته مدیرعامل زیرساخت، با توجه به افزایش نیاز استفاده از اینترنت در ایران دیگر استفاده از پورت‌های ۱۰ گیگابیت بر ثانیه جوابگو نیست و بدین ترتیب استفاده از پورت‌های ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در ایران، از این پروژه آغاز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات