اجرای زنده اندروید نوقا روی پی سی با استفاده از پروژه AndEX

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
امکان اجرای زنده‌ی سیستم‌عامل اندروید نوقا روی رایانه‌های شخصی با استفاده از پروژه‌ای به نام AndEx فراهم شد.
تبلیغات

امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در کروم‌بوک‌ وجود دارد. هم‌اکنون می‌دانیم که سیستم‌عامل کروم در برخی از کروم‌بوک‌ها از فروشگاه گوگل‌پلی پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌توان بسیاری از اپ‌ها را روی این نوع کروم‌بوک‌ها اجرا کرد. اما نکته‌ی مهم در این بین برای بسیاری از کاربران، به وجود آمدن شرایط مشابه در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی است. در واقع ما انتظار نداریم اپلیکیشن‌های اندروید را به‌صورت مستقیم در محیط ویندوز اجرا کنیم ولی این موضوع را هم می‌دانیم که تصور گیک‌ها و نوابغ رایانه‌، نامحدود است.

هم‌اکنون امکان اجرای اندروید ۷.۱.۱ روی رایانه‌ شخصی یا لپ‌تاپ‌ با استفاده از پروژه‌ای به نام AndEX که توسط آرن اِکسن ایجاد شده، فراهم است. باید اشاره کنیم که این سیستم‌عامل، در واقع نسخه‌ای غیر رایگان از اندروید x86 است. از آنجا که سیستم‌عامل اندروید مدت‌ها پیش برای x86 پورت شده، تعجبی ندارد که حالا شاهد پروژه‌ای مثل AndEX باشیم.

این بار، چندین اپلیکیشن مشخص در پروژه‌ی AndEX سفارشی‌سازی شده‌اند. مجموعه‌ اپلیکیشن‌های گوگل به‌صورت پیش‌فرض در این پروژه نصب شده‌اند. بر اساس توضیحات ارائه‌شده، در این پروژه پشتیبانی بلندمدتی از کرنل لینوکس ۴.۴ انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که AndEX روی تمامی کامپیوترها اجرا نخواهد شد؛ اما اگر قبلا اندروید X86 را در رایانه‌تان اجرا کرده باشید، امکان استفاده از AndEX هم در سیستم شما فراهم است.

andex

آرن اکسن در توضیحات خود از پروژه‌ی مورد بحث این‌گونه می‌گوید: «سیستم‌عامل کامپایل شده‌ی اندروید x86-x64 من (اندروید ۷.۱.۱) امکان اجرا به‌صورت زنده از روی سی‌دی در یکسری از رایانه‌ها را دارد. در هر صورت می‌توان این سیستم‌عامل را روی اکثر لپ‌تاپ‌های جدید (و نیز رایانه‌های رومیزی جدید) نصب کرد. به‌عنوان مثال می‌توان به لپ‌تاپ‌های سری ایسر، اچ‌پی، سامسونگ، دل، توشیبا، لنوو، تینک‌پد، فوجیتسو، پاناسونیک و ایسوس اشاره کرد.»

andex

پروژه‌ی AndEX به همراه بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید پرکاربرد اندروید عرضه می‌شود. از جمله این اپ‌ها می‌توان به گوگل‌کروم، فایرفاکس، اسپاتیفای، گوگل‌ارت، اسنپ‌تیوب، فایل‌منیجر، یوتیوب، فروشگاه اپلیکیشن Aptoide و بازی کلش‌ آف‌ کلنز اشاره کرد. علاوه بر این همان‌طور که اشاره کردیم مجموعه اپلیکیشن‌های کاربری گوگل نیز به‌صورت پیش‌فرض در این سیستم‌عامل نصب شده است و بنابراین می‌توانید به اپ‌هایی نظیر یوتیوب، جیمیل، گوگل‌پلی‌ استور و نیز خدمات گوگل‌پلی دسترسی داشته باشید. برای استفاده از اپلیکیشن‌های جدید می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از فروشگاه پلی‌استور یا فروشگاه Aptoide موارد مورد نظرتان را دانلود و نصب کنید.

هم‌اکنون بیلد ۱۷۰۲۰۱ سیستم‌عامل AndEX با قیمت ۹ دلار به فروش می‌رسد. با توجه به آزادی امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی پی‌سی که توسط این پروژه ارائه می‌شود، قیمت تعیین‌شده برای آن چندان بالا به نظر نمی‌رسد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات