پنج کابین جذاب سال های اخیر صنعت خودروسازی

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
فضای داخلی هر خودرویی برای سرنشینان و راننده از اهمیت بالایی برخوردار است و در سفرهای طولانی برای احساس خستگی کمتر بسیار تأثیرگذار است. در ادامه پنج خودرویی که طراحی داخلی برتری نسبت به دیگر رقبای خود دارند، معرفی خواهند شد.
تبلیغات

هنگامی که در خودرو می‌نشینیم، در را می‌بندیم و دستمان روی فرمان قرار می‌گیرد، ظاهر فضای داخلی خودرو بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید. فضای اطراف صندلی راننده مرکز کنترل هر خودرویی است و چگونگی ظاهر داشبورد، ادوات کنترلی و کارا بودن آن‌ها برای راننده بسیار حیاتی است.

کابین داخلی خودرو شامل تمام ادوات تحت نظر راننده می‌شود، از صندلی گرفته تا فرمان، نشان‌دهنده‌های سرعت و وضعیت خودرو و ادوات روی داشبورد. مسلما خودروهای بی‌شماری با کابین و طراحی داشبورد زیبا عرضه شده است؛ اما ما در اینجا به چند نمونه‌ی هیجان‌انگیز در کلاس‌های مختلف خودرویی که در سال‌های اخیر معرفی شده‌اند، اشاره می‌کنیم.

فراری F12 Berlinetta مدل ۲۰۱۶

فضای داخلی F12 محشر است. روکش تمام چرم در تمام قسمت‌ها با تکه‌های زیبای آلومینیوم براق‌ و در برخی نقاط، فیبر کربن تلفیق شده است.

یکی از بهترین تریم‌های داخلی چند سال اخیر به خودروی F12 تعلق دارد. تقریباً تمام سطوح با چرم پوشش داده شده است و از دکمه‌های روی فرمان گرفته تا طراحی کنسول میانی بسیار عالی و جذاب طراحی و ساخته شده است. غربیلک فرمان، نشان‌دهنده‌های سرعت و دور موتور در کنار صدای بی‌نظیر پیشرانه، راننده‌ی F12 را ترغیب به حرکت با حداکثر توان خودرو می‌کند.

پورشه 911 GT3 RS مدل ۲۰۱۶

پورشه تمرکز زیادی بر افزایش توانایی‌های حرکتی و عملکرد 911 GT3 RS داشته و به همین دلیل کاهش وزن را در تمامی المان‌ها و بخش‌های خودرو در دستور کار قرار داده است. اما این موضوع سبب نشده است که از زیبایی فضای داخلی خودرو کاسته شود.

در 911 GT3 RS از چرم براق‌شده و آلکانتارا در کنار لایه‌های فیبر کربن استفاده شده است. فرمان سه پره خودرو نیز بسیار چشم‌نواز است. صندلی‌های مخصوص مسابقه و نشانگر‌های کیلومتر در پنج بخش جداگانه، باعث شده‌اند تا نمای بسیار جذابی در برابر دید راننده قرار داشته باشد. محیط داخلی پورشه 911 GT3 RS نه‌تنها بسیار جذاب طراحی شده است، بلکه راحتی زیادی برای سرنشینان در سفرهای طولانی به ارمغان می‌آورد.

آئودی TT S Coupe مدل ۲۰۱۷

نمایشگر ۱۲ اینچی جدید آئودی با نام کابین مجازی که به جای نشانگر‌های سنتی کیلومتر شمار به کار می‌رود، در نوع خود یکی از جذاب‌ترین نمونه‌های موجود در صنعت خودروسازی است. این تکنولوژی قابل سفارشی‌سازی است و در پشت فرمان می‌توانید از بازه‌ی گسترده‌ای از انواع قابلیت‌ها و اطلاعات بهره ببرید.

به واسطه‌ی تکنولوژی کابین مجازی آئودی، دیگر نیازی به سیستم سرگرمی و چندرسانه‌ای در میان داشبورد نیست و این موضوع منجر به ایجاد ظاهری بسیار ساده و شکیل در خودرو شده است. در کنار موارد مذکور، استفاده از دریچه‌های هوا مشابه با موتور‌ هواپیما و صندلی‌هایی بسیار کاربردی و راحت از چرم ناپا (Nappa)، باعث شده است تا آئودی TT S به یکی از جذاب‌ترین کابین‌ها برای هر راننده‌‌ای تبدیل شود.

بی ام و i3 94Ah مدل ۲۰۱۷

بی‌ام‌و i3 طراحی داخلی بسیار جادار و آینده‌گرایانه‌ای دارد، به‌طوری که در ساخت تریم داخلی کابین از مواد بازیافتی استفاده شده است. صندلی‌های این خودرو جای بحث و انتقادی در این خودرو باقی نمی‌گذارند و موجب شده‌اند که فضای داخلی i3 در زمره بهترین‌ها قرار داشته باشد.

دسته‌دنده در کنار فرمان سمت راست قرار دارد؛ بنابراین کنسول میانی و داشبورد کاملاً از هم مجزا هستند و  که سبب شده است وزن کابین خودرو کاهش یابد و همچنین احساس جادار بودن بیشتری به سرنشینان القاء شود.

تویوتا 86 GT مدل ۲۰۱۷

مدل ۲۰۱۷ تویوتا 86 GT ارتقاء داده شده است؛ ولی همچنان مشکل عدم وجود دکمه روی فرمان این خودروهای GT وجود دارد. این طراحی کلاسیک بدین معنا است که فرمان موجود در 86 GT فقط برای هدایت خودرو است نه چیز دیگری. فضای داخلی این خودروی اسپرت محور عقب محرک، بسیار ساده طراحی شده است؛ ترمز دستی مشابه با انواع قدیمی و مرسوم در خودروهای اقتصادی است و ادوات تعبیه‌شده‌ی داشبورد نیز با سایر خودروهای موجود در این مقاله فاصله‌ی زیادی دارند. 

تمامی این موارد به این دلیل هستند که تویوتا در GT86 تمرکز راننده را تنها بر هدایت خودرو و لذت بردن از آن معطوف کند و لذت واقعی رانندگی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات