آموزش بستن یا غیرفعال کردن کامنت اینستاگرام

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بستن کامنت‌های اینستاگرام یکی از مفید‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات این برنامه است که در این پست نحوه‌ی انجام آن را آموزش خواهیم داد.
تبلیغات

ویژگی بستن کامنت را به‌جرئت می‌توان یکی از کاربردی‌ترین امکاناتی دانست که اینستاگرام در سال‌های اخیر به سرویس خود اضافه کرده است. این ویژگی به‌خصوص برای افراد مشهور و پیج‌های عمومی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است؛ چراکه می‌توانند در هر زمان، یا در هر پست که مایل بودند امکان ارسال کامنت را به‌طور کامل غیرفعال کنند. ازآنجاکه دلیل خداحافظی بسیاری از افراد مشهور از اینستاگرام یا خصوصی کردن پیج همین کامنت‌های منفی یا غیرمحترمانه هستند، این قابلیت می‌تواند به‌طور کامل مشکل را برای این افراد حل کند و در صورت عدم رضایت از جو حاکم بر کامنت‌ها، به جای خداحافظی امکان ارسال کامنت را برای پست‌های خوب ببندند.

البته این ویژگی با قابلیت فیلتر کامنت، کاملاً متفاوت است. در آن روش علاوه بر آنکه فیلتر کردن «تمام» کلمه‌های رکیک به‌نوعی ممکن نبود، کاربران نیز می‌توانستند با تغییر در نوشتار کلمات مورد نظر این فیلترینگ را دور بزنند. از همین رو اینستاگرام ویژگی دیگری برای بستن کامل کامنت‌ها ارائه کرده است که البته مدت قابل توجهی از فعال شدن آن برای کاربران می‌گذرد، اما ازآنجاکه کاربران بسیاری در پیج اینستاگرام ما یا حتی در مقاله‌های اینستاگرامی سایت بارها درخواست کرده بودند مطلبی در رابطه با آموزش بستن کامنت‌های اینستاگرام منتشر کنیم، متوجه شدیم که همچنان بسیاری از کاربران از این ویژگی و نحوه‌ی فعالسازی آن باخبر نیستند. از همین رو قصد داریم روش بستن یا غیرفعال کردن کامنت‌ها را در مقاله‌ای به کاربران آموزش دهیم.

آموزش بستن کامنت در هنگام انتشار پست

فعالسازی این امکان بسیار ساده است. برای این امر کافی است هنگام ارسال یک پست، زمانی که به بخش نوشتن توضیحات آن می‌رسید، همان‌طورکه در تصویر بالا مشخص است گزینه‌ی Advanced Settings را انتخاب کنید. با این کار، وارد صفحه‌ی دیگری (عکس سمت راست) می‌شوید که در این بخش می‌توانید با روشن کردن گزینه‌ی موجود، قابلیت ارسال کامنت برای این پست را به‌طور کامل ببندید. با انجام این کار آیکون کامنت‌ها نیز از زیر پست مورد نظر حذف خواهد شد.

آموزش بستن کامنت بعد از انتشار پست

اگر قصد بستن کامنت برای پستی که در حال حاضر منتشر شده است دارید، کافی است به آن پست مراجعه و با زدن منوی سه نقطه، در کنار مواردی همچون Edit یا Delete، گزینه‌ی Turn Off Commenting را انتخاب کنید تا امکان ارسال کامنت در پست مورد نظر غیرفعال شود.

آموزش فعالسازی مجدد ارسال کامنت

اگر قصد فعالسازی مجدد ارسال کامنت در پستی که این امکان را برای آن خاموش کرده‌اید، دارید؛ کافی است به منوی سه نقطه‌ی آن پست مراجعه و گزینه‌ی Turn On Commenting را انتخاب کنید تا همه چیز به حالت عادی بازگردد.

توجه ۱: با بستن کامنت‌های یک پست، آیکون کامنت و همچنین تمام کامنت‌هایی که تا آن لحظه ارسال شده‌اند از چشم شما و کاربران پنهان خواهند شد. اما در صورتی که امکان ارسال کامنت در آن پست را مجددا فعال کنید، کامنت‌های قبلی نیز نمایش داده می‌شوند. به عبارت دیگر غیرفعال کردن کامنت‌ها، تنها باعث مخفی سازی آن‌ها می‌شود و آن‌ها را به‌طور کامل حذف نخواهد کرد.

توجه ۲: در صورتی که چنین گزینه‌ای دراختیار ندارید، اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات