چرا ال جی ادعا می‌کند که جی 6 یکی از مقاوم‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار است؟

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
پرچمدار سال ۲۰۱۷ ال‌جی یعنی جی 6 ساعاتی پیش معرفی شد. شرکت سازنده با تکیه بر مستندات خود، ادعا می‌کند که این محصول مقاومت بالایی دارد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند و به‌خصوص انواع پرچمدار آنها، گجت‌هایی گران‌قیمت هستند. این وسایل که در اکثر اوقات از زمان استراحت تا کار و ورزش و مسافرت همراه ما هستند، پتانسیل بالایی برای افتادن و آسیب دیدن دارند. متاسفانه در اکثر مواقع نیز ما گوشی‌های هوشمند را در بدترین شرایط و روی سخت‌ترین سطوح مانند بتون و فلز می‌‌اندازیم.

به همین دلیل، کاربران عموما به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند در برابر ضربه و افتادن، مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. یکی از دلایل فروش بالای محصولاتی مانند موتو زد فورس نیز همین مقاومت بالا بوده است. ال‌جی نیز در پرچمدار جدید خود که در MWC 2017 معرفی کرد، تلاش کرده است مقاومت را به حداکثر برساند و مخاطبان را به سمت G6 جذب کند.

شرکت کره‌ای، اقدامات و آزمایشات زیادی انجام داده است تا از مقاومت و پایداری بالای محصول جدید خود مطمئن شود. این شرکت ابتدا تعدادی آزمایش انداختن گوشی انجام داده است تا محلی که گوشی در اکثر مواقع ضربه را تحمل می‌کند، شناسایی کند.

آزمایش جی 6

با توجه به آزمایشات انجام شده و طبق پیش‌بینی‌ها، گوشی در اکثر مواقع روی یکی از گوشه‌ها با زمین برخورد می‌کند. طبق گزارش ال‌جی، در ۲۶ درصد مواقع جلوی گوشی، در ۲۰ درصد مواقع پشت گوشی، در ۱ درصد آزمایش‌ها لبه‌های گوشی و در ۵ درصد آنها، بالا یا پایین آن با زمین برخورد کرده است. طبق این گزارش، ۴۸ درصد احتمال دارد که گوشی هوشمند روی یکی از گوشه‌ها با زمین برخورد کند. به همین دلیل، LG مقاومت این بخش‌های محصول خود را افزایش داده و امیدوار است که مقاومت کلی را افزایش و احتمال ترک خوردن شیشه‌ی جلویی را کاهش دهد. ال‌جی در گزارش آزمایشات خود اعلام کرده که احتمال آسیب دیدن جی ۶ در دو آزمایش افتادن پشت سر هم، ۳۵ درصد کمتر از رقیب پرچمدار آن از یک شرکت دیگر است.

نکته‌ی مهم دیگر در افزایش مقاومت LG G6، داشتن گواهینامه‌ی مقاومت در برابر نفوذ IP 68 است. این گواهینامه بدین معنا است که جی ۶ می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب غوطه‌ور باشد. علاوه بر آن، این گوشی کاملا در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم است. برای رسیدن به این استاندارد در محصولی با این حاشیه‌ی کم، ال‌جی از چسبی با ویسکوزیته‌ی بالا استفاده کرده که صفحه‌نمایش و پنل فلزی را با قدرت هرچه تمام‌تر به هم متصل می‌کند.

در نگاه اول، جی 6 به خاطر حاشیه‌های کم، یک گوشی شکننده به نظر می‌رسد. اما این آزمایشات نشان می‌دهند که مقاومت زیادی برای پرچمدار سال ۲۰۱۷ ال‌جی در نظر گرفته شده است. مطمئنا آزمایش‌های انداختن بیشتر، پس از عرضه‌ی جی ۶ توسط کاربران انجام خواهد گرفت و می‌توان نتایج واقعی در دنیای واقعی را در این آزمایشات مشاهده کرد.

نظر شما چیست؟ آیا می‌توان به گزارشات ال‌جی اعتماد کرد و G6 را یک گوشی مقاوم نامید؟

آزمایش جی 6
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات