شصت و دومین سالگرد تولد استیو جابز

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
دو روز قبل، شصت و دومین سال‌روز تولد استیو جابز بود. به همین مناسبت در این مطلب یادی از این شخص بزرگ خواهیم کرد.
تبلیغات

استیو جابز در ۲۴ فوریه‌ی ۱۹۵۵ (۵ اسفند ۱۳۳۳) به دنیا آمد و امروز در واقع تولد ۶۲ سالگی وی است. جابز سرانجام در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۱ (۱۳ مهر ۱۳۹۰) و پس از مبارزه‌ای طولانی با بیماری سرطان، درگذشت. او انسانی باهوش در زمینه‌ی بازاریابی و ساخت محصولات نوآورانه بود و علاوه بر این، همه وی را به‌عنوان یک دوست، یک پدر و یک همسر خوب می‌شناسند.

استیو جابز به همراهی استیو وزنیاک و رونالد وین در سال ۱۹۷۶ کمپانی اپل را تأسیس و پس از آن سه محصول بسیار مهم و تاریخی را معرفی کرد: مکینتاش در سال ۱۹۸۴ و پس از یک دوره‌ی دوازده ساله، آیپاد در سال ۲۰۱۱ و سرانجام آیفون در سال ۲۰۰۷. در دوره‌ای که او در اپل حضور داشت، این شرکت فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است.

در سال ۱۹۸۵ و پس از مشکلات فراوانی که برای مدیرعامل وقت اپل یعنی جان اسکالی به وجود آمد، استیو جابز این کمپانی را بازطراحی کرد. وی پس از جدایی از اپل، کمپانی خود را با نام NeXT تأسیس کرد و در حالی که این شرکت جدید از نظر محصولات سخت‌افزاری موفقیت چندانی به‌دست نیاورده بود، در سال ۱۹۹۷ اپل که با مشکلات مدیریت اسکالی دست و پنجه نرم می‌کرد، شرکت تازه تأسیس NeXT را خریداری کرد تا از سیستم‌عامل NeXTSTEP به‌عنوان منبعی برای مک اواس ایکس استفاده کند.

یک‌سال بعد از این ماجرا، جابز مجددا به سمت مدیرعاملی اپل درآمد و در فاصله‌ی دو ماه مانده به مرگ، این کمپانی را از یک شرکت ورشکسته به باارزش‌ترین کمپانی جهان مبدل کرد. زندگی افسانه‌ای او در اپل باعث شده است تا تئاتری در مقر جدید این کمپانی موسوم به اپل پارک به افتخار وی نام‌گذاری شود.

سخنان و نقل‌قول‌های استیو جابز همیشه باعث الهام گرفتن بسیاری از افراد بوده است. یکی از به‌یادماندنی‌ترین سخنان او این بود: «هیچ دلیلی برای اینکه به گفته‌ی قلبتان گوش ندهید وجود ندارد.» تیم کوک این توییت را در ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۷ در حساب کاربری خود منتشر کرده بود.

تیم‌کوک مدیرعامل اپل در مورد استیو جابز می‌گوید:

دیدگاه استیو جابز برای اپل نسبت به زمان خود بسیار جلوتر بود. از نظر جابز، پارک اپل باید خانه‌ای برای نوآوری و اختراعات جدید برای نسل‌های بعدی باشد.

تیم کوک اعلام کرده است که پارک‌ها و محیط‌های کاری در مقر جدید اپل به نحوه طراحی شده است که کارکنان این شرکت از محیط اطراف الهام بگیرند و از مزایای آن هم بهره‌مند شوند. وی همچنین گفته است که ساختمان جدید اپل از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه عمل می‌کند و تمامی انرژی مورد نیاز آن از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

مطمئنا استیو جابز یکی از بزرگان همیشگی دنیای فناوری است. کمک‌هایی که او به پیشرفت فناوری جهان کرده هیچ‌گاه از یاد تاریخ نخواهند رفت و همیشه یاد او نزد علاقه‌مندان به فناوری گرامی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات