گوگل نسخه دسکتاپ پیام رسان Allo را منتشر می کند

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قائم مقام محصولات ارتباطی گوگل با انتشار اسکرین شاتی که نسخه‌ی دسکتاپ Allo را نمایش می‌دهد، انتشار نسخه‌ی دسکتاپ این اپلیکیشن را وعده داده است.
تبلیغات

پس از آنکه گوگل پیام رسان Allo را منتشر کرد، بسیاری با اشاره به ویژگی‌های خوب این پیام‌رسان، تنها نقطه‌ی منفی در مورد آن را نبود نسخه‌ی مخصوص دسکتاپ عنوان کردند. حال نیک فاکس، قائم مقام محصولات ارتباطی گوگل با انتشار تصویری در قالب یک توییت که در واقع یک اسکرین شات است، انتشار نسخه‌ی دسکتاپ پیام رسان Allo را وعده داده است.

به نظر می‌رسد گوگل در مورد الو از روشی استفاده می‌کند که پیش از این واتساپ آن را به کار برده است. با توجه به تصویر منتشرشده، انتظار می‌رود در ابتدا شاهد ارائه‌ی یک کلاینت تحت وب برای الو به‌منظور استفاده در کامپیوترهای دسکتاپ باشیم که بعدها با انتشار یک اپلیکیشن مخصوص همراه خواهد شد. آنچه از تصویر منتشرشده برداشت می‌شود، همراه شدن نسخه‌ی دسکتاپ با تمام ویژگی‌هایی است که در نسخه‌ی موبایل شاهد آن بودیم.

هنوز مشخص نیست که آیا کلاینت تحت وب مورد استفاده در نسخه‌ی دسکتاپ وابسته به نسخه‌ی در حال اجرا روی گوشی خواهد بود یا گوگل در نظر دارد اطلاعات مورد نیاز را مستقیما از سرور‌های ابری دریافت کند.

هنوز مشخص نیست که برای ورود به نسخه‌ی تحت دسکتاپ چه سیاستی به کار برده می‌شود و پیام‌ها در این نسخه چگونه همگام خواهند شد. فاکس در توییت خود به این نکته اشاره کرده است که کلاینت دسکتاپ هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و از این‌رو به نظر می‌رسد هنوز مدت‌زمان نامشخصی تا انتشار این نسخه باقی مانده است.

پس از آنکه گوگل اپلیکیشن الو را منتشر کرد، این پیام‌رسان با استقبال بسیار بالایی روبرو شد که البته در هفته‌های بعد شاهد تنزل ناگهانی به دلیل ادامه‌دار نبودن استقبال کاربران بودیم. دلیل اصلی عدم استقبال، محدودیت‌هایی است که این اپلیکیشن در مقایسه با سایر نمونه‌های موجود دارد. الو هنوز قابلیت بازیابی پیام‌های ارسالی را در زمان تعویض گجت‌ها در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. همچنین قابلیت برقراری ارتباط صوتی با استفاده از الو امکان‌پذیر نیست.

با وجود پیشرفت‌هایی که سایر اپلیکیشن‌های ارتباطی نظیر واتساپ هر روز به خود می‌بینند، مجاب کردن کاربران به‌ استفاده از پیام‌رسان الو تنها به دلیل وجود گوگل اسیستنت کمی دور از ذهن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات