مرسدس بنز خودرو فرمول یک خود را برای رقابت‌ های فصل 2017 معرفی کرد

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مرسدس بنز نیز سرانجام از خودروی فرمول یک خود برای شرکت در فصل پیش‌ روی این مسابقات رونمایی کرد. این خودرو که با کد W08 شناخته می‌شود، وظیفه‌ی سنگینی برای ادامه‌ی موفقیت‌های مرسدس بنز بر عهده دارد.
تبلیغات

پس از تیم‌های ویلیامز، سائوبر و رنو، اکنون نوبت به قهرمان سه دوره‌ی اخیر مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک رسیده است تا از خودروی خود برای شرکت در فصل پیش‌ روی این مسابقات رونمایی کند. مرسدس بنز ساعاتی پیش و در پیست سیلوراستون انگلستان، از خودروی جدید خود را با نام W08 رونمایی کرد.

مرسدس بنز فرمول یک

خودروی جدید مرسدس بنز اکنون از دماغه‌ی باریک‌تری بهره می‌برد. با این حال عرض خودرو افزایش اندازه را تجربه کرده است و اکنون شاهد ورودی‌های هوای بزرگ‌تری برای پیشرانه هستیم. اما یکی از تفاوت‌های W08 نسبت به رقبای خود مانند رنو و ویلیامز، عدم تجهیز آن به باله‌ی طولی و مشابه با کوسه در انتهای خودرو است. مرسدس بنز علت این موضوع را شک و تردید در عملکرد آن اعلام کرده است و این شرکت از بال T شکل استفاده کرده که کمی جلو‌تر از اسپویلر اصلی خودرو نصب شده است. با این حال مرسدس بنز اعلام کرده است که به ارزیابی باله‌ی کوسه مانند ادامه خواهد داد و احتمال استفاده از آن در آینده است.

مرسدس بنز فرمول یک

خودروهای مرسدس بنز در بخش قوای حرکتی و پیشرانه، همواره یک سر و گردن بالاتر از سایر تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات فرمول یک بودند. در همین راستا این غول خودروسازی آلمان تلاش زیادی برای بهبود پیشرانه‌ی نسل جدید خودروی خود کرده است. به گفته‌ی اندی کووِل مدیر بخش پیشرانه‌‌های فرمول یک مرسدس بنز، پیشرانه‌ی جدید به‌کاررفته در W08 از هر لحاظی بهتر از نمونه‌ی سال گذشته است. وی همچنین در ادامه گفت که معماری پایه‌ی سیستم بازیاب انرژی جدید خودرو نیز مشابه با نمونه‌‌های به‌کاررفته در خودروهای سال گذشته‌ی مرسدس بنز است. 

مرسدس بنز فرمول یک

پس از مشکل به وجود آمده برای لوئیس همیلتون و آتش گرفتن پیشرانه‌ی خودروی وی در فصل گذشته، مرسدس بنز اعلام کرده است که ۶ تغییر کلیدی در طراحی پیشرانه اعمال کرده‌اند تا دوام و ضریب اطمینان آن بالاتر برود. این شرکت همچنین در ادامه اعلام کرد که در موتور ژنراتور‌های MGU-K و MHU-H بخش بازیاب انرژی خودرو کاملا جدید است و این موضوع منجر به تحولی شگرف در این بخش شده است.

مرسدس بنز فرمول یک

مرسدس بنز از سال ۲۰۱۴ و استفاده از پیشرانه‌های V6 در خودروها، به قدرت اول مسابقات فرمول یک تبدیل شده است. حال باید به انتظار نشست و دید پس از تغییرات بزرگ در خودروهای و پیشرفت قابل توجه سایر تیم‌ها، آیا مرسدس بنز باز هم می‌تواند به روند موفقیت خود ادامه دهد یا خیر.

مرسدس بنز فرمول یک
مرسدس بنز فرمول یک
مرسدس بنز فرمول یک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات