حداقل پنج گروه در اپل در حال توسعه تکنولوژی شارژ بی سیم هستند

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هم‌اکنون که این متن را می‌خوانید، ۵ گروه مختلف در اپل در حال کار روی فناوری شارژ بی‌سیم هستند.
تبلیغات

بسیاری انتظار دارند که اپل اولین آیفون مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم خود را در اواخر سال جاری معرفی کند، اما شایعات متناقضی در این زمینه وجود دارند و هنوز مشخص نیست که آیا اپل روش شارژ بی‌سیم القایی را انتخاب خواهد کرد یا روشی برای ارائه شارژ بی‌سیم واقعی (بدون تماس گوشی با شارژر) در نظر دارد. این موضوع از آنجا اهمیت دارد که در روش شارژ القایی، گجت شارژ شونده باید روی دستگاه شارژ کننده قرار بگیرد. 

اخیرا اپل به عضویت کنسرسیوم وایرلس‌پاور درآمده است. این کنسرسیوم گروهی متشکل از ۲۰۰ شرکت مختلف است که از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل شاید اپل روش شارژ القایی را در نظر داشته باشد. همچنین باید اشاره کنیم که اپل از استاندار Qi برای ارائه قابلیت شارژ بی‌سیم در ساعت هوشمند اپل‌واچ بهره برده است. البته این کمپانی برای استفاده از فناوری یادشده در اپل‌واچ از نسخه‌ی بهینه‌ی شده‌ی Qi بهره گرفته که فقط با شارژر ساخت اپل کار می‌کند.

روش Qi امکان انتقال یک تا ۲۰۰۰ وات نیرو دارد و به همین دلیل با استفاده از استاندارد یادشده، می‌توان هر گوشی هوشمندی را به‌راحتی شارژ کرد. از جمله کمپانی‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، کوالکام، دل، کانن، سونی، هواوی، اپل، Luxshare و ... اشاره کرد.

اپل به این معروف است که همیشه تکنولوژی‌های زیادی را در پشت درهای بسته آزمایش می‌کند که برخی از آن‌ها هیچ‌گاه معرفی نشده‌اند. خبرگزاری رویترز با استناد به گفته‌های یک منبع آگاهT اعلام کرده است که هم‌اکنون حداقل پنج گروه مختلف در حال کار روی تکنولوژی شارژ بی‌سیم برای استفاده در آیفون‌های جدید اپل هستند.

دقیقا سه ماه قبل اپل اعلام کرد که بیش از ۱۰ نمونه مختلف از آیفون در دست توسعه هستند و به همین دلیل می‌توان گفت که این شرکت در هر کدام از این نمونه‌ها روش‌های شارژ بی‌سیم متفاوتی را آزمایش می‌کند تا در دستگاه‌های آینده خود از آن‌ها بهره ببرد. در هر صورت انتظار می‌رود تولید آیفون ۸ به‌زودی آغاز شود و ظاهرا اپل سخت‌افزار این محصول را نهایی‌سازی کرده است.

گزارش شده است که اپل از اوایل سه‌ماهه‌ی بعدی، تولید آیفون‌های بعدی خود را شروع می‌کند؛ بنابراین طی چند ماه آینده، جزئیات و اطلاعات بیشتری از این محصول فاش خواهد شد و در آن زمان می‌توان با اطمینان بیشتری در مورد ویژگی‌های این دستگاه صحبت کرد.

بر اساس شایعات،اپل یک آیفون ۵.۸ اینچی مجهز به نمایشگر اولد با طراحی بدون حاشیه معرفی خواهد کرد. در کنار این گوشی، آیفون ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی نیز در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد. مینگ‌چی کو، یکی از تحلیل‌گران KGI، گفته است که هر سه مدل آیفون بعدی اپل از شارژ بی‌سیم بهره می‌برند و این در حالی است که در برخی گزارش‌ها اعلام شده فقط آیفون اولد کوپرتینویی‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات