قابلیت Snooze یا به تعویق انداختن تب‌ها در فایرفاکس آزمایش می‌شود

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فایرفاکس در جدیدترین آزمایشات خود با نام TestPilot، قابلیتی را بررسی می‌کند که تب‌ها را برای مشاهده در زمان دیگر به تعویق می‌اندازد.
تبلیغات

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که در خلال وب‌گردی‌، به وب‌سایتی مفید یا جالب برخورده‌اید، اما زمان کافی برای مطالعه‌ی آن وب‌سایت یا صفحه را نداشته‌اید. قابلیت نشان کردن یا Bookmark، یکی از قابلیت‌هایی است که در این زمان‌ها به کمک کاربر می‌آید. اما قابلیت جالب و مفیدی که فایرفاکس قصد دارد به مرورگر خود اضافه کند، مشاهده‌ی آن صفحه را به شما یادآوری می‌کند.

فایرفاکس در آزمایشات اخیر TestPilot خود، قابلیتی به نام SnoozeTabs اضافه کرده است. کاربر با استفاده از این قابلیت، تب‌های مورد نظر خود را می‌بندد؛ اما زمانی را برای مشاهده‌ی مجدد و یادآوری آن‌ها تنظیم می‌کند. استفاده از این قابلیت نیز بسیار آسان است. کافی است روی آیکون مورد نظر کلیک کنید و زمانی را که می‌خواهید تب برای شما نشان داده شود، انتخاب کنید. به‌عنوان مثال این زمان می‌تواند همان روز، روز بعد، هفته‌ی بعد، ماه بعد و حتی تاریخ دقیقی باشد که شما مد نظر دارید. پس از آن، تب مورد نظر در زمان تعیین‌شده به‌صورت خودکار باز می‌شود و کاربر را نیز مطلع می‌کند.

فایرفاکس

نسخه‌ی آزمایشی قابلیت جدید دیگری نیز دارد. این قابلیت Pulse نام دارد و بازخوردهای کاربران در مورد کیفیت سایت‌ها را مستقیما به مهندسین مرورگر ارسال می‌کند. به نظر می‌رسد در نسخه‌ی آزمایشی جدید، قابلیت‌های بیشتری نیز گنجانده شده باشند. اگر علاقه دارید که نسخه‌های TestPilot مرورگر فایرفاکس را امتحان کنید، می‌توانید با نصب افزونه‌ی TestPilot، آنها را دریافت و روی مرورگر خود استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات