پرچمدار پردازنده های سامسونگ با نام اکسینوس 8895 معرفی شد

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پردازنده‌ی جدید اکسینوس 8895 خود را برای رقابت با پردازنده‌ی اسنپدراگون 835 و حضور در گلکسی اس 8 معرفی کرد.
تبلیغات

سامسونگ پردازنده‌ی جدید سری ۹ خود برای گوشی‌های پرچمدار را با نام اکسینوس ۸۸۹۵ معرفی کرد. این پردازنده‌‌ی ۸ هسته‌ای قرار است به رقابت با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ برود. اکسینوس ۸۸۹۵ نیز بر پایه‌ی فرآیند ۱۰ نانومتر توسعه داده شده است. بنا بر ادعای سامسونگ، این پردازنده‌ ۲۷ درصد عملکرد بهتری نسبت به قبل دارد و البته مصرف باتری آن ۴۰ درصد کمتر است.

اکسینوس ۸۸۹۵ چهار هسته‌ی سفارشی‌سازی شده دارد و در کنار این چهار هسته از چهار هسته‌ی Cortex A53 نیز بهره می‌برد که البته فرکانس کاری آن‌ها مشخص نشده است. همچنین در این تراشه‌ واحد پردازش گرافیکی Mali-G71 کار گذاشته شده است که از رزولوشن WQUXGA یعنی ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل یا 4K UHD به معنای ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل برای صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. همچنین این پردازنده از ثبت ویدیو با رزولوشن 4K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از دوربین ۲۸ مگاپیکسلی در بخش دوربین سلفی و اصلی و همچنین امکان استفاده از حسگر دوگانه از دیگر ویژگی‌های این پردازنده هستند.

بنا بر ادعای سامسونگ، اکسینوس ۸۸۹۵ اولین تراشه‌ای است که مودمی LTE با پشتیبانی از 5CA دارد و می‌تواند سرعت دانلود تا یک گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه به ارمغان بیاورد.

نکته‌ی جالب دیگر در مورد اکسینوس ۸۸۹۵، وجود واحد پردازشی مجزا برای راه‌حل‌های امنیتی مانند حسگر اثر انگشت و حسگر تشخیص عنبیه است.

سامسونگ بیان کرده که این پردازنده در حال حاضر به تولید انبوه رسیده است و می‌توان انتظار داشت آن را برای اولین بار در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس ببینیم.

اکسینوس 8895
اکسینوس 8895
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات