سامسونگ نسل جدیدی از تراشه RFIC ایستگاه مرکزی را برای شبکه 5G رونمایی کرد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از تراشه‌ی جدید RFIC جدیدی برای استفاده در ایستگاه‌های مرکزی با قابلیت ایجاد ارتباط تا ۲۰ گیگابیت در ثانیه به منظور استفاده در شبکه‌های 5G رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ از تراشه‌ی RFIC جدیدی برای استفاده در ایستگاه‌های مرکزی شبکه‌ی ارتباطی 5G رونمایی کرده که قادر است ارتباط ۲۰ گیگابیت در ثانیه در اختیار مشترکان قرار دهد. از جمله‌ی مزایای دیگر این تراشه می‌توان به کاهش سایز و همچنین ابعاد ایستگاه‌های مرکزی مخابراتی اشاره کرد. تراشه‌ی جدید سامسونگ از نوع بهبودیافته‌ی فناوری RF استفاده می‌کند که سامسونگ سال گذشته به‌صورت اختصاصی توسعه داده است. تراشه‌ی جدید سامسونگ قابلیت‌های متعددی با خود همراه کرده که پیش از این هر یک نیازمند بهره‌گیری از سخت‌افزار جداگانه‌ای برای تجمیع این قابلیت‌ها بود. همچنین باید به پایین بودن مصرف انرژی در مقایسه با تراشه‌های RFIC موجود در بازار اشاره کرد. استفاده از تراشه‌های RFIC جدید سامسونگ تضمین می‌کند که هر ایستگاه سرعت، پهنای باند و ظرفیت لازم را برای ارتباط مشترکان در اختیار دارد.

تراشه‌های موسوم به RFIC را باید قلب ایستگاه‌های مرکزی در شبکه‌های مخابراتی خواند و از این‌رو سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی تراشه‌های ارتباطی مورد استفاده در ایستگاه‌های مرکزی منجر به ایجاد ایستگاه‌های ارزان‌تر و سبک‌تر می‌شود. با توجه به اینکه بخش بزرگی از شبکه‌ 5G متشکل از ایستگاه‌های کوچک است، هر فناوری که منجر به کوچک‌ شدن ایستگاه‌های مرکزی شود، منجر به کاهش قیمت و همچنین آسان‌تر شدن نصب تجهیزات می‌شود. همه‌ی این موارد در نهایت باعث می‌شود تکنولوژی 5G سریع‌تر پیاده شود و در نتیجه نقاط تحت پوشش آن به‌سرعت گسترش یابد.

مصرف انرژی پایین توسط تراشه‌ی سامسونگ به این معنی نیست که هزینه‌ی این تراشه پایین‌تر و این محصول ارزان‌تر از سایر نمونه‌ها خواهد بود، بلکه مصرف پایین انرژی بدین معنی است که تراشه‌ی سامسونگ از قابلیت‌های بیشتری برخوردار خواهد بود. با توجه به اینکه تراشه‌ی کوچک‌تر از انرژی کمتری استفاده می‌کند و می‌تواند تعداد بیشتری کاربر را به خود متصل کند؛ کامپوننت‌های بیشتری نیز به این تراشه می‌توانند متصل شوند. نهایتا مصرف کم انرژی و سایز کوچک می‌تواند دست اپراتور را در زمان پیاده‌سازی شبکه‌ی مخابراتی را در پیاده‌سازی قابلیت‌ها و اضافه کردن انواع ماژول‌ باز بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات