نمایش چهار پروژه سامسونگ در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در MWC 2017

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ قصد دارد در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ از چهار پروژه‌ی خود در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی کند.
تبلیغات

اگرچه استراتژی برخی کمپانی‌ها این است که فقط در یکی از حوزه‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده فعالیت داشته باشند؛ اما تعدادی دیگر از شرکت‌ها در هر دو زمینه‌ی مورد اشاره سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های اخیر، سامسونگ چهار پروژه مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال به نمایش خواهد گذاشت. 

این پروژه‌ها توسط دپارتمان C-Labs سامسونگ توسعه داده شده‌اند. Relúmĭno, Monitorless, VuildUs و traVRer نام چهار محصول جدید سامسونگ در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که در ادامه مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

Relúmĭno

Relúmĭno

این پروژه در واقع یک اپلیکیشن ساخته‌شده برای هدست گیر وی‌آر است. استفاده از این اپ به افرادی که دارای مشکلات بینایی هستند در مطالعه کتاب و تماشای تلویزیون کمک می‌کند. کاری که این اپلیکیشن انجام می‌دهد، بهبود کیفیت المان‌های بصری و متن‌ها است. در توضیح اپلیکیشن یادشده گفته شده که این اپ قادر است با جابه‌جایی تصاویر و استفاده از چارت شبکه‌ی Amsler، نقشه‌ی نقاط کور را بازسازی کند تا تصاویر به‌هم‌ریخته در اثر متامورفوپسی (شرایطی که باعث می‌شود خطوط راست، به حالت مواج مشاهده شوند) را اصلاح کند. علاوه بر این افرادی که از مشکلات بینایی رنج می‌برند می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Relúmĭno تلویزیون تماشا کنند و بدین منظور دیگر نیازی به خرید ابزارهای گران‌قیمت کنونی نخواهند داشت.

VuildUs

VuildUs

VulidUs در واقع ترکیبی از یک دوربین ۳۶۰ درجه با عمق دید زیاد و یک اپلیکیشن موبایلی است. با استفاده از این محصول می‌توان پیش از اقدام به خرید لوازم منزل مثل مبلمان، پیش‌نمایشی از وسیله‌ی مورد نظر را در داخل خانه مشاهده کرد. بدین منظور ابتدا به دوربینی احتیاج دارید تا محیط خانه را اسکن کند و یک نسخه‌ی مجازی از آن بسازد؛ سپس به یک هدست واقعیت مجازی نیاز خواهید داشت تا اپلیکیشن مخصوص را روی آن اجرا کنید. حالا می‌توانید ببینید که آیا مبل مورد نظرتان با محیط خانه‌ی شما همخوانی دارد یا خیر. مزیت VuildUs این است که پیش از خرید وسایلی مثل مبلمان، میز و ... برای اطمینان از متناسب بودن ابعاد، نیازی به اندازه‌گیری فضای خانه نخواهید داشت.

Monitorless

Monitoeleas

مانیتورلِس عینکی است که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می‌کند. با استفاده از این محصول می‌توان بدون نیاز به نمایشگر خارجی، محتویات موجود بر روی گوشی هوشمند یا رایانه‌ی شخصی خود را مشاهده کنید. با مرتبط سازی گوشی و این عینک از طریق وای‌فای‌ دایرکت، می‌‌توانید به محتوای موجود بر روی حافظه‌ی دستگاه خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید محتوای موجود در رایانه‌ی خود را روی گوشی هوشمند قرار دهید و سپس آن‌ها را از طریق عینک مانیتورلس مشاهده کنید. در هنگام استفاده از عینک الکتروکرومیک یادشده حتی می‌توان بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سوئیچ کرد.

traVRer

traVRer

آخرین پروژه‌ی سامسونگ در این زمینه تراورِر نام دارد. این محصول یک پلتفرم ویدیویی ۳۶۰ درجه است که با استفاده از آن می‌توانید بدون خارج شدن از خانه‌ی خود، در مکان‌های دیدنی و پرطرفدار سراسر دنیا به گشت‌وگذار بپردازید. در واقع می‌توان گفت تراورر کاربردی شبیه به سرویس استریت‌ویو گوگل را ارائه می‌دهد اما بدین منظور از صدا و ویدیو نیز بهره می‌برد.

انتظار می‌رود این چهار محصول در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل امسال به‌طور رسمی معرفی شوند و در آن زمان مسلما جزئیات بیشتری در مورد آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد محصولات جدید سامسونگ در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات