ایلان ماسک حفاری تونل زیرزمینی بزرگی را در لس‌ آنجلس آغاز کرده است

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک قصد دارد با ایجاد تونل‌های زیرزمینی، صنعت حمل و نقل را متحول کند.
تبلیغات

ترافیک مشکلات بسیار زیادی در شهرهای بزرگ به همراه آورده است. برای مقابله با این مسئله از مترو، مونوریل، قطار شهری و اتوبوس درون‌شهری استفاده می‌شود؛ اما ایلان ماسک ایده‌ی جدیدی را برای حل این مشکل مطرح کرده است و آن ایجاد تونل‌های زیرزمینی برای کنترل و کاهش ترافیک است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا  و اسپیس‌ایکس روی پروژه‌ی جدیدی کار می‌کند؛ در ژانویه‌ی سال گذشته‌ی او طرحی در رقابت Hyperloop Pod پیشنهاد داد که می‌توانست از طریق تونل‌های زیرزمینی، بار ترافیکی شهرها را کم کند. یک سال پس از طرح این پیشنهاد، ماسک اعلام کرد که حفاری تونل زیرزمینی می‌تواند در انتهای ژانویه شروع شود. ماشین حفاری جدید ماسک شروع به حفاری تونل بسیار بزرگی در لوس‌آنجلس کرده است که بخشی از پروژه‌ی هایپرلوپ شرکت اسپیس‌ایکس است.

ماشین حفاری فقط تونلی در زمین حفر می‌کند و تیم ماسک وظیفه‌ی تکمیل عملیات ساخت تونل را بر عهده‌ گرفته است. تاکنون ماسک در مورد عملکرد این تونل صحبتی نکرده است؛ اما احتمالا موضوع هایپرلوپ در میان باشد و درنهایت این سیستم روی زمین یا زیر زمین کار خواهد کرد؛ ماسک هنوز این موضوع را به‌وضوح توضیح نداده است. تصویر ماشین حفاری ایلان ماسک را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

boring machine

اگرچه ماشین‌های حفاری در حال حاضر وجود دارند؛ اما ماشین حفاری ایلان ماسک منحصربه‌فرد خواهد بود، این ماشین ده برابر سریع‌تر از ماشین‌های حفاری معمولی حفاری می‌کند و مدت‌زمان انجام عملیات حفاری را بسیار کاهش می‌دهد. اگر ماشین حفاری جدید ماسک بتواند سریع‌تر و راحت‌تر از ماشین‌های حال حاضر حفاری را انجام دهد، حمل‌ونقل زیرزمینی بسیار فراگیر خواهد شد. تونل‌ها برای ترافیک‌های سنگین مناطق شهری بسیار مناسب هستند و حتی می‌توانند حمل‌ونقل را تا داخل ساختمان‌ها نیز گسترش دهند.

ماسک هنوز برای ایجاد ماهیت جدیدی به نام «شرکت حفاری» تصمیم جدی نگرفته است. خوشبختانه این پروژه با مأموریت شرکت تسلا برای کاهش ترافیک همراه شده است تا در نهایت به کاهش آلودگی و سوخت مصرفی کمک کند.

ماشین حفاری ماسک با عملیات اسپیس‌ایکس همراه خواهد شد تا در مریخ یک کلونی ایجاد کنند. این وسیله می‌تواند آزمایشی باشد برای ایجاد تونل‌های بسیاری در مریخ که می‌توانند انسان را در خود جای دهند و قابلیت زندگی در این تونل‌ها وجود داشته باشد؛ به تعبیر دقیق‌تر، سازه‌های زیرزمینی همانند شهری خواهند بود که انسان‌ها را از سرمای بسیار شدید، فشار هوای پایین و تشعشعات محافظت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات