شیائومی امسال بر گوشی های پرچمدار اندرویدی تمرکز می‌کند

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی شیائومی به دلیل عملکرد ضعیفش در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷، قصد دارد تمرکز بیشتری بر محصولات بالارده و میان‌رده‌ داشته باشد.
تبلیغات

شیائومی یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های چینی است که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت و در عین حال، قدرتمند و باکیفیت شناخته می‌شود. حال به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد کمی در رویه خود تغییر دهد و روی گوشی‌های هوشمند میان‌رده و بالارده تمرکز بیشتری داشته باشد.

کمپانی شیائومی که در پکن تأسیس شده، قرار است به فروش بیشتر محصولات این شرکت کمک کند و با رقبای داخلی مانند هواوی، ویوو و اوپو که در حال حاضر  از بزرگ‌ترین رقبای شیائومی محسوب می‌شوند، رقابت کند.

طبق گفته‌ها، فروش شیائومی در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ نتوانسته است به حدی که تحلیلگران انتظار داشتند، برسد و این در حالی است که به‌تازگی کمپانی شیائومی، دو گوشی هوشمند قدرتمند شیائومی می میکس و شیائومی می نوت 2 را در بازار عرضه کرده است.

منبع خبر معتقد است که شیائومی می‌خواهد در طول ماه‌های آینده از منابع بیشتری برای توسعه و ساخت محصولات بالارده و میان‌رده مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید استفاده کند.

علاوه بر این اقدامات، شیائومی می‌خواهد روی زنجیره تأمین محصولاتش نیز تغییراتی اعمال و قطعات مورد نیازش را از تأمین‌کنندگان جدیدی تهیه کند. هنوز جزئیات این اقدامات مشخص نشده است؛ اما به نظر می‌رسد شیائومی می‌خواهد با سازنده هنگ‌کنگی به نام Truly Opto-electronics قرارداد ببندد. این کمپانی در زمینه تولید پنل‌های نمایشگر کار می‌کند.

یکی از محصولاتی که شیائومی می‌خواهد به‌زودی از آن رونمایی کند، گوشی هوشمندی به نام شیائومی می 5 سی است که با لقب مری نیز شناخته می‌شود. این تلفن هوشمند، یک محصول میان‌رده به شمار می‌رود و از تراشه‌ای به نام پاینکن وی 670 استفاده می‌کند که توسط شیائومی ساخته شده است.

می 5 سی با اینکه احتمال دارد تا ماه مارس رونمایی نشود؛ اما انتظار می‌رود که نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود. همان‌طور که گفتیم شیائومی می 5 سی از یک تراشه ساخت شیائومی برخوردار است که البته باعث می‌شود هزینه ساخت این محصول برای شیائومی ارزان‌تر شود؛ اما تحلیلگران معتقد هستند که این تراشه نسبت به نمونه‌های کمپانی‌های دیگر عملکرد ضعیف‌تری دارد.

بنا بر آخرین اطلاعات و تحلیل‌ها، شیائومی در حال حاضر چهارمین کمپانی بزرگ‌ تولیدکننده‌ی محصولات اصلی در چین است. مدیرعامل شیائومی اعلام کرده که این کمپانی توانسته است در طول مدت‌زمان کوتاهی، رشد بسیار سریعی داشته باشد و هدف این است که در آینده نیز این رشد ادامه یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات