شیائومی پردازنده Pinecone را ماه جاری معرفی می‌کند

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید معرفی پردازنده‌ی جدید شیائومی، کلید موفقیت این کمپانی در بازار گوشی‌های هوشمند برای طولانی‌مدت باشد.
تبلیغات

پس از گزارش‌هایی که پیش از این در مورد پردازنده‌ی ساخته‌شده توسط شیائومی منتشر شد، امروز این شرکت در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو این موضوع را تأیید کرده است که در تاریخ ۲۸ فوریه (۱۰ اسفندماه) تراشه پردازشی ساخت خود موسوم به Pinecone را در شهر پکن معرفی خواهد کرد. پیش از این در شایعات مرتبط، گفته شده است که گوشی هوشمند می ۵ سی - که آن را با نام مستعار Meri هم می‌شناسیم -  اولین محصولی خواهد بود که از چیپ‌ جدید مورد بحث بهره خواهد برد. بر اساس اطلاعاتی که چندین بار در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است، گوشی شیائومی می ۵ سی مجهز به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای خواهد بود و از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. از دیگر مشخصات پیش‌بینی شده برای این گوشی هوشمند می‌توان به سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ اشاره کرد. البته در تصاویری که از نمونه‌های اولیه‌ی می ۵ سی منتشر شده، نسخه‌ی سیستم‌عامل این محصول همچنان اندروید ۶.۰ مارشمالو بوده است.

باید گفت مسئله‌ی ساخت تراشه موبایلی توسط شیائومی یک موضوع ناشناخته نیست. بر اساس اعلام یکی از متخصصان صنایع نیمه‌رسانا در چین به نام Laoyao، شرکت Pinecone Electronics نتیجه‌ی همکاری دو شرکت شیائومی و لیدکور (Leadcore) است. این همکاری از ماه نوامبر ۲۰۱۴ آغاز شده و شیائومی ۵۱ درصد سهم کمپانی جدید Pinecone Electronics را در اختیار دارد. به عبارت دیگر، این پروژه هم‌اکنون به مدت دو سال است که فعالیت می‌کند. از طرف دیگر ساخت تراشه‌های موبایلی باعث خواهد شد تا وابستگی شیائومی به شرکت‌هایی چون کوالکام و مدیاتک کاهش یابد. این کمپانی چینی می‌تواند از تکنولوژی رادیویی تلفن‌های همراهِ شرکت لیدکور در ساخت تراشه‌های خود بهره بگیرد و بدین طریق هزینه‌های شیائومی در این بخش، در بلندمدت کاهش خواهد یافت.

پس از اینکه شیائومی در مسیر ساخت پردازنده‌های موبایلی خود قرار بگیرد، این پتانسیل وجود دارد که قابلیت‌های بیشتری به تراشه‌های بعدی این شرکت چینی اضافه شود. که سامسونگ، هواوی و اپل نیز قبلا همین مسیر را پیموده‌اند.

در نهایت باید منتظر بمانیم تا ببینیم تراشه Pinecone شیائومی در عمل چگونه ظاهر خواهد شد.

نظر شما در مورد پردازنده‌ی موبایلی شیائومی چیست؟ آیا این کمپانی می‌تواند در بازار تراشه‌های موبایلی با رقبای کنونی خود از جمله سامسونگ و مدیاتک رقابت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات