فراری 812 سوپرفست پیش از شروع نمایشگاه ژنو معرفی شد

یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر فکر می‌کنید لافراری مغرورترین و متکبرانه‌ترین نامی است که فراری می‌توانست برای خودروی خود انتخاب کند، در افکار خود تجدید نظر کنید. فراری پیش از نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ از ۸۱۲ سوپرفست پرده برداشت.
تبلیغات

درست است که ریشه‌ی سوپرفست به اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی، یعنی هنگامی‌که برای توصیف تکامل مدل سوپرآمریکا استفاده شد، برمی‌گردد، اما این موضوع حس عجیب این نام را کم نمی‌کند. چه فراری را برای آوردن نشانی از میراث خود تحسین کنید و چه نکنید، این خودرو به لطف پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری خود با قدرت ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۷۱۸ نیوتن متر که قدرتمندترین پیشرانه‌ی تاریخ فراری است، با این نام پا به عرصه‌ی وجود خواهد گذاشت. فراری ۸۱۲ سوپرفست جایگزین مدل موتور وسط-جلوی F12 برلینتا است که با پیشرانه‌ی ۷۷۰ اسب بخاری خود قبلا عنوان قدرتمندترین پیشرانه‌ی فراری را داشت.

فراری می‌گوید سوپرفست از پیشرانه‌ی جدیدی بهره می‌برد که بیشترین توان خود را در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور خود را در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه ارائه می‌دهد، هرچند ۸۰٪ گشتاور این پیشرانه در دور موتور ۳۵۰۰ در دسترس است. قدرت خروجی اعجاب‌انگیز این خودرو توسط یک سیستم تزریق مستقیم ۳۵۰ بار و مجرای هوای ورودی با هندسه‌ی متغیر، که از تکنولوژی‌های فرمول ۱ الهام گرفته شده است، ایجاد می‌شود. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر این خودرو با یک سیستم انتقال قدرت دوکلاچه همراه خواهد شد که برای کمترین زمان تعویض دنده و سریع‌ترین پاسخ به دریچه‌ی گاز بهینه‌سازی شده است، هرچند هنوز تعداد دنده‌های آن و همچنین ضریب این دنده‌ها فاش نشده است. گفته می‌شود این بسته‌ی تولید و انتقال قدرت برای داشتن شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه و حداکثر قدرت ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت مناسب خواهد بود.

Ferrari 812 Superfast

۸۱۲ سوپرفست اولین خودروی فراری خواهد بود که از سیستم فرمان الکتریکی استفاده خواهد کرد (مدل لافراری از یک سیستم هیدرولیکی به همراه یک پمپ الکتریکی بهره می‌برد). اینکه استفاده از این سیستم چه تأثیری در حس رانندگی جاده‌ای این خودرو دارد، موضوعی است که در آینده مشخص می‌شود؛ اما فراری تأکید می‌کند که استفاده از این تکنولوژی باعث استفاده‌ی کامل از عملکرد بالقوه‌ی خودرو می‌شود. ۸۱۲ سوپرفست همچنین از نسخه‌ی ۵.۰ سیستم کنترل لغزش جانبی فراری و یک سیستم جدید فاصله‌ی محوری کوتاه مجازی به‌منظور ارتقاء فرمان‌پذیری و واکنش مناسب این خودرو بهره خواهد برد.

ظاهر این خودرو مشابه مدل F12 است اما تغییرات مهمی هم در جلو و هم پشت خودرو به چشم می‌خورد. چراغ‌ها و پنل جلویی خودرو بازطراحی شده‌اند؛ زیرسپر جلوی این خودرو دارای ارتفاع کمتری است و برای بهبود آیرودینامیک به فلپ‌های فعال مجهز شده است. در پشت خودرو، به‌جای استفاده از دو چراغ، از چهار چراغ عقب استفاده شده و جانمایی یک مجرای هوا در ستون C باعث افزایش نیروی ثقل عمودی در اثر عبور هوا می‌شود. در داخل خودرو هم داشبورد و صندلی‌ها بازطراحی شده‌اند.

فراری ۸۱۲ سوپرفست در زمان عرضه‌ی اولیه تنها با رنگ جدید قرمز Rosso Settanta به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس فراری در دسترس خواهد بود. آخرین مدل فراری ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد شد.

Ferrari 812 Superfast
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات