فراخوان لامبورگینی اونتادور و وننو در پی احتمال احتراق و آتش سوزی

یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت لامبورگینی به‌ دلیل مشکل فنی در باک‌ خودروهای Aventador‌ و Veneno و احتمال وقوع آتش‌سوزی، نزدیک به ۶ هزار دستگاه از این خودروها را فراخوانده است.
تبلیغات

شرکت لامبورگینی، تعدادی از خودروهای اونتادور و وننو را به‌ دلیل احتمال وقوع آتش‌سوزی، فراخوانده است. به‌ نظر می‌رسد در خودروهای یادشده، خطر نشت سوخت، هنگام پر بودن باک وجود دارد؛ بنابراین چنانچه سوخت نشتی با یک منبع احتراق، نظیر سیستم اگزوز تماس پیدا کند، احتمال آتش‌ گرفتن خودرو وجود دارد.

حدود ۱۴۵۳ دستگاه اونتادور در ایالات متحده وجود دارند و مالکان آن‌ها باید به‌ همراه خودروی خود، به مراکز خدمات پس از فروش لامبورگینی مراجعه کنند؛ البته خودروهای خارج از ایالات متحده نیز دچار این مشکل هستند. از  این‌رو تعداد خودروهای معیوب به ۵۹۰۰ دستگاه می‌رسد. با این حال خریداران احتمالی خودروی اونتادور اس از این حیث با مشکل مواجه نیستند؛ چرا که لامبورگینی نقص فنی یادشده را در خودروهای جدید خود رفع کرده است. طبق گزارش بلومبرگ، خودروی نسخه‌ی محدود Veneno‌ نیز در بین ۵۹۰۰ خودروی معیوب قرار می‌گیرد. این خودروها شامل چهار دستگاه وننو کوپه و نه دستگاه وننو رودستر هستند.

Lamborghini Veneno

شاید از خود سؤال کنید که چگونه ممکن است باک خودرو نشتی داشته باشد. گفته می‌شود در «موقعیت‌های هندلینگ به‌خصوص»، سوخت مایع در اطراف کنیستر کربن سیستم کنترل آلاینده‌های تبخیرشده، پاشیده می‌شود و بدین ترتیب سوپاپ‌های تصفیه دچار مشکل می‌شوند؛ در این حالت چنانچه دور موتور خودرو را بالا ببرید، بخار سوخت افزایش پیدا می‌کند و در نهایت احتمال وقوع آتش‌سوزی بالا می‌رود.

چنانچه مالک خودرو، یک سیستم اگزوز یدکی روی خودروی خود نصب کند، این مسئله شدت بیشتری به خود می‌گیرد. از این‌رو است که شما می‌توانید ویدیوهایی در فضای مجازی بیابید که در آن‌ها مالکان اونتادور، با بالا بردن دور موتور خودروی خود، شعله‌های آتش را از اگزوز آن خارج می‌کنند که یکی از تبعات آن می‌تواند ذوب شدن قطعاتی از رنگ بدنه‌ی خودرو باشد.

برای رفع این مشکل، مراکز خدمات لامبورگینی، سوپاپ‌های تصفیه‌ی جدید و بهتری نصب و سوپاپی نیز در دریچه‌ی سوخت خودرو تعبیه خواهند کرد که از پر شدن بیش از حد باک جلوگیری می‌کند. فراخوان خودروهای لامبورگینی از تاریخ ۲۴ فوریه (۶ اسفند) آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات