آفیس اکنون از تاچ بار مک بوک پرو پشتیبانی می‌کند

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی مک مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت از این به بعد از تاچ‌بار مک‌بوک پرو پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

مدتی قبل اپل با معرفی مک‌بوک‌ پروهای جدیدش، از قابلیتی به نام تاچ‌بار نیز رونمایی کرد. تاچ‌بار در واقع یک نمایشگر لمسی است که در بالای صفحه‌کلید مک‌بوک‌ پرو تعبیه شده و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند از ویژگی‌های این بخش در نرم‌افزار خود بهره ببرند.

مایکروسافت اولین بار در ماه اکتبر اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی از تاچ‌بار مک‌بوک پرو را به برخی از نرم‌افزارهای خود اضافه کند. حالا این کمپانی یک به‌روزرسانی جدید برای نسخه‌ی مک آفیس خود منتشر کرده است که پشتیبانی از تاچ‌بار را به این مجموعه‌ی نرم‌افزاری پرکاربرد اضافه می‌کند. این در حالی است که مایکروسافت از اوایل ماه جاری تست پشتیبانی از تاچ‌بار را به‌صورت آزمایشی برای برخی از کاربران بتاتستر نسخه‌ی مک آفیس آغاز کرده بود و حالا این قابلیت با نصب به‌روزرسانی مورد اشاره، برای همه‌ی کاربران آفیس در دسترس قرار گرفته است. 

شرکت مستقر در ردموند، پشتیبانی از تاچ‌بار را به تک‌تک نرم‌افزارهای موجود در مجموعه‌ی آفیس اضافه کرده است. حال کاربران می‌توانند در نرم‌افزار وُرد حالت فوکوس (تمرکز) را فعال کنند تا بدین طریق در حین انجام کار، کمتر دچار حواس‌پرتی شوند. علاوه بر این امکان تغییر  فرمت متن و سبک‌های فونت‌ و نیز اضافه کردن توضیحات اختیاری، تصاویر و ابرپیوند با استفاده از تاچ‌بار مک‌بوک پرو در نرم‌افزار ورد فراهم شده است. در نرم‌افزار پاورپوینت نیز می‌‌توان یک نمای کلی گرافیکی از تمام اسلایدها را در تاچ‌بار مشاهده کرد. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از تاچ‌بار در نرم‌افزار پاورپوینت، محل اسلاید‌ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهند. در نرم‌افزار اکسل نیز تغییرات کاربردی بسیار خوبی به تاچ‌بار اضافه شده است که از جمله می‌توان به امکان انتخاب سریع توابع پراستفاده، انتخاب رنگ سلول‌ها و نیز انتخاب چارت‌های مورد نظر اشاره کرد.

علاوه بر این، به‌روزرسانی جدید مایکروسافت برای نسخه‌ی مک مجموعه‌ی آفیس شامل پشتیبانی دو نرم‌افزار اوت‌لوک و اسکایپ از تاچ‌بار نیز می‌شود. در نرم‌افزار اوت‌لوک امکان مشاهده‌ی قرارهای ملاقات‌ هر روز روی تاچ‌بار مک‌بوک پرو وجود دارد. همچنین می‌توان لیست اسنادی را که اخیرا در اوت‌لوک مورد استفاده قرار گرفته است، در تاچ‌بار مرور کرد. از دیگر ویژگی‌های کاربردی اوت‌لوک در تاچ‌بار می‌توان به امکان ضمیمه کردن سریع فایل و عکس در ایمیل‌ها اشاره کرد. در نرم‌افزار اسکایپ نیز امکان فعال کردن تماس‌های تجاری، پایان دادن به تماس و فعال کردن ویدیو از طریق تاچ‌بار فراهم شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تاچ‌بار مک‌بوک پرو رفته‌رفته به یک استاندارد در لپ‌تاپ‌های آینده مبدل خواهد شد یا خیر؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات