هوندا به ریسک بسیار بالای پیشرانه‌ های جدید فرمول یک اعتراف کرد

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یوسوکه هاسه‌گاوا، مدیرعامل هوندا، اعتراف کرد که این خودروساز ژاپنی در حال پذیرش ریسک بسیار بالایی در رابطه با پیشرانه‌های جدید فرمول یک در فصل ۲۰۱۷ است.
تبلیغات

هوندا پس از یک بازگشت ناامیدکننده به فرمول یک در فصل ۲۰۱۵ با کمک مک‌لارن، توانسته است تا حدودی به وضعیت قبلی خود بازگردد؛ اما این مجموعه همچنان در میان رقبایی چون مرسدس، فراری و رنو سرگردان و بی‌هدف است.

تیم گاس، مدیر بخش فنی مک‌لارن، اوایل این ماه گفته بود هوندا به‌طور کامل دست به بازطراحی یک پیشرانه‌ی مخصوص به خود زده است. این پیشرانه بر اساس قوانین جدید فرمول یک و حذف قانون وزن مشخص موتورها طراحی شده است.

درحالی‌که هوندا تلاش می‌کند فاصله‌ی خود با رقبا را به حداقل برساند، یوسوکه هاسه‌گاوا، مدیرعامل این شرکت می‌گوید این خودروساز ژاپنی با ساخت نسل بعدی این پیشرانه‌ها در حال پذیرش ریسک بزرگی است.

یوسوکه هاسه گاوا

هاسه‌گاوا می‌گوید:

این پیشرانه کاملاً متفاوت است. ریسک طراحی این موتور بسیار بالا است و ما هنوز چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانیم.ما می‌دانیم این پیشرانه یک مزیت رقابتی در اختیار ما قرار خواهد داد؛ اما بزرگ‌ترین ریسک ما این است که آیا می‌توانیم از این پتانسیل در فصل جاری استفاده کنیم یا خیر؟

در معماری این پیشرانه تجدیدنظر شده است و جایگذاری آن نیز به‌منظور افزایش عملکرد تغییر می‌کند. این جایگذاری بر اساس تجربیات به‌دست‌آمده‌ی هوندا در دو فصل پیشین صورت خواهد گرفت.

هاسه‌گاوا می‌گوید این موتور احتراق داخلی همچنان در مرکز توجهات هوندا باقی خواهد ماند؛ اما توسعه‌ی سایر بخش‌های این پیشرانه نیازمند همین مقدار توجه برای پیشرفت است.

هوندا فرمول 1

او افزود:

ما نیازمند تمرکز بر موتور احتراق داخلی در این سال هستیم. اگر ما تنها خود موتور را ارتقاء دهیم، نیازمند تقویت توربین نیز خواهیم بود، در غیر این صورت نخواهیم توانست شرایط و وضعیت فعلی خود را حفظ کنیم.ما همچنان نیازمند انجام برخی از تست‌ها هستیم و با سعی و خطاهایی مواجه خواهیم بود. من امیدوارم بتوانیم راه درست را بیابیم و بر عوامل موثر تمرکز کنیم. بااین‌حال ترکیب تمامی عوامل موثر برای دست‌یابی به موفقیت در یک موتور احتراق داخلی کاری بسیار دشوار است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات