اپل سال 2018 برای تولید نمایشگر OLED با BOE چین مذاکره می‌کند

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل تصمیم دارد در آیفون‌های بعدی از صفحه نمایش اولد استفاده کند و برای تأمین نمایشگر آیفون‌های سال ۲۰۱۸، در حال مذاکره با شرکت BOE است.
تبلیغات

بلومبرگ گزارش داده که اپل در حال مذاکره با شرکت چینی BOE Technology Group است تا در تولید صفحه نمایش OLED برای آیفون‌های سال ۲۰۱۸ با این شرکت به توافق برشد. کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند تأمین نمایشگر اولد آیفون‌های خود را افزایش دهند و در محصولات بعدی، به‌طور کامل از LCD به OLED تغییر جهت دهند.

اپل چند ماهی است که در حال آزمایش نمایشگر اولد شرکت BOE بوده و هنوز به اطمینان کامل برای عقد قرارداد تأمین با این شرکت نرسیده است. BOE یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید صفحه نمایش در چین است و اخیرا ۱۴.۵ میلیارد دلار در دو کارخانه‌ی AMOLED سرمایه‌گذاری کرده است. با توجه به زمان مذاکرات، نمی‌توان شرکت BOE را به‌عنوان تأمین‌کننده صفحه نمایش اولد آیفون‌های سال ۲۰۱۷ یا آیفون ۸ نامید؛ اما این شرکت امیدوار است که بتواند برای تأمین این صفحه نمایش برای محصولات سال ۲۰۱۸، با اپل به توافق برسد.

اگر این دو شرکت به توافق برسند، BOE اولین شرکت تأمین‌کننده‌ی صفحه نمایش OLED آیفون خواهد بود که در خارج از کره‌ی جنوبی و ژاپن قرار دارد. در ماه نوامبر گذشته، خبرها حاکی از آن بودند که تأمین‌کنندگان صفحه نمایش OLED اپل یعنی سامسونگ، ال‌جی، شارپ و Japan Display نمی‌توانند درخواست‌ها برای آیفون‌های سال ۲۰۱۷ را تأمین کنند. علاوه بر آن، کمبود صفحه نمایش OLED در جهان باعث شده است که اپل تنها در نسخه‌ی حرفه‌ای محصول خود از این صفحه نمایش استفاده کند و آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس با صفحه نمایش LCD عرضه شوند.

یکی از کارخانه‌های شرکت BOE تابستان امسال افتتاح می‌شود و کارخانه‌ی بعدی چند سال بعد شروع به کار خواهد کرد. طبق گفته‌ی این شرکت، زمانی که این دو کارخانه به حداکثر ظرفیت خود برسند، توانایی تولید ۱.۶ میلیون متر مربع صفحه شیشه‌ای انعطاف‌پذیر در ماه خواهد داشت.

آخرین خبرها حاکی از آن است که صفحه نمایش اولد آیفون‌های سال ۲۰۱۷ به‌طور اختصاصی توسط سامسونگ تولید خواهند شد و اپل برای آیفون‌های سال ۲۰۱۸، علاوه بر شرکت چینی با شارپ، ال‌جی و Japan Display مذاکره خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات