قابلیت Instant Apps اندروید به تدریج در گوشی‌ ها و اپلیکیشن های منتخب ارائه می‌شود

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا قابلیت Instant Apps اندروید رفته‌رفته در گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های منتخب گوگل ارائه شده است.
تبلیغات

چند هفته پیش گوگل اعلام کرد تست محدود قابلیت Instant Apps سیستم عامل اندروید را در چند اپلیکیشن آغاز کرده است. حالا این اپلیکیشن‌ها برای تعداد محدودی از دارندگان گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار گرفته‌اند. در نتیجه این دسته از کاربران می‌توانند بدون دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های یادشده به اپ‌هایی مورد بحث دسترسی داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند.

ایده‌ی اولیه‌ای که در پشت این نوع اپلیکیشن‌ها قرار دارد، ابتدا در رویداد Google I/O 2016 معرفی شد. این ویژگی به‌منظور کاهش حجم دانلود فایل‌ها به حداقل ممکن ایجاد شده است. بدین طریق فقط کدهای مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن‌های Instant Apps از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود خواهد شد تا اپ یادشده روی دستگاه اجرا شود. این نوع اپلیکیشن‌ها بدین منظور طراحی شده‌اند تا در بخش نتایج جستجوی تحت وب گوگل نمایان شوند و در نتیجه، کاربران نیازی به مراجعه‌ی مستقیم به فروشگاه گوگل‌پلی نداشته باشند.

وب‌سایت 9to5Google گزارش داده است که برخی از دارندگان گوشی‌های هوشمند گوگل نکسوس و پیکسل که اندروید نوقا را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند، از هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی خود، قابلیت Instant Apps را فعال کنند. اگر شما هم یکی از دارندگان دو گوشی مورد اشاره هستید، می‌توانید اضافه شدن این ویژگی را به دستگاه خود بررسی کنید. بدین منظور ابتدا بخش تنظیمات گوشی را باز و سپس در این صفحه روی گزینه‌ی Google تپ کنید. سپس در این بخش گزینه‌ای برای قابلیت Instant Apps مشاهده خواهید کرد. در نهایت دکمه‌ی دوحالته‌ی این بخش را در حالت فعال قرار دهید. پس از این کار، متن قوانین سرویس نمایان خواهد شد که باید با آن موافقت کنید.

wish app

گوگل پیش از این اعلام کرده بود بخشی از تست‌های اولیه‌ی Instant Apps در اپلیکیشن‌های بازفید، Wish، پریسکوپ و Viki ارائه خواهد شد. به نظر می‌رسد بیشتر افرادی که این قابلیت برای آن‌ها در دسترس قرار گرفته است، اپلیکیشن Wish را با موفقیت بیشتری فعال کرده‌اند. در نظر داشته باشید که گوگل در حال حاضر فقط به تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها و کاربران گوشی‌های هوشمند اجازه‌ی استفاده از ویژگی Instant Apps داده است. انتظار می‌رود طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، این قابلیت به‌صورت گسترده‌تری در دسترس کاربران اندروید قرار بگیرد.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که قابلیت مورد بحث از همین حالا برای شما فعال شده است، تجربه‌ی کاربری خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات