جزئیات جدید از تولید رنو کوئید با قیمت ۲۵ تا ۳۵ میلیون در ایران

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رنو کوئید خودرویی با قیمتی در رنج ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان است که قرار است با تولید آن در ایران، شاهد توقف تولید تندر 90 با پلتفرم کنونی طی ۴ سال آینده باشیم.
تبلیغات

رنو کوئید در واقع خودرویی اقتصادی است که قرار است به‌زودی در ایران تولید آن شروع شود. مذاکره برای تولید رنو کوئید بین فرانسوی‌ها و سازمان گسترش در حالی ادامه دارد که قرار است این خودرو در رنج قیمتی ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان عرضه شود و در عین حال شاهد توقف تولید تندر 90 تا ۴ سال آینده باشیم.

مذاکرات بین شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی و شرکت‌های ایرانی با شروع نمایشگاه خودرو تهران شدت گرفته است و یکی از داغ‌ترین موضوعات این مذاکرات تولید محصولات رنو در ایران است. بر همین اساس، بحث‌ها برای تولید رنو کوئید به‌عنوان یک خودرو  ارزان‌قیمت بین سازمان گسترش و شرکت رنو فرانسه در حال پیگیری است.

این خودرو جدید قرار است در رنج قیمتی ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان در ایران عرضه شود که البته برای این رنج قیمتی، حداقل‌های استانداردی از نظر تجهیزات نصب‌شده روی خودرو مدنظر است؛ به‌طوری که ممکن است با نصب آپشن‌های بیشتر مانند گیربکس اتوماتیک، قیمت این خودرو بالاتر از رنج قیمتی تعیین‌شده باشد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، ظاهرا قرار است تولید رنو کوئید طی یک تا یک سال و نیم آینده آغاز و تا اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود. قرار است رنو کوئید در سایت بُن‌رو تولید شود و ظرفیت پیش‌بینی شده برای آن ۱۵۰ هزار دستگاه است.

موضوعی که در کنار تولید رنو کوئید مطرح است، کاهش تولید تندر ۹۰ با اتاق فعلی است که گفته می‌شود ساندرو و سیمبل به‌تدریج جایگزین تندر ۹۰ با اتاق فعلی خواهند شد. بدین ترتیب، تولید محصول روی پلت‌فرم تندر ۹۰ ادامه خواهد داشت و این پلت‌فرم از رده خارج نمی‌شود. بر همین مبنا تولید تندر ۹۰ با اتاق فعلی در مدل‌های تندر ۹۰ معمولی، پارس تندر و تندر اتوماتیک تا ۴ سال آینده متوقف خواهد شد.

هر چند برنامه‌ریزی شرکت‌های خودروساز به سمت افزایش تولید محصولات جدیدتر روی پلت‌فرم تندر ۹۰ تمرکز دارد، اما رفتار بازار نیز در این زمینه مؤثر خواهد بود؛ زیرا مشتریان به‌تدریج به سمت خرید محصولات جدیدتر تمایل پیدا می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش تیراژ تولید تندر ۹۰ خواهد شد.

همچنین بحثی که در مورد تأثیر تولید رنو کوئید بر محصولاتی مانند پراید، تیبا و همچنین برخی محصولات ایران‌خودرو مطرح است، این است که سایپا و ایران‌خودرو باید کم‌کم محصولات جدید خود را جایگزین خودروهای قدیمی کنند تا امکان رقابت با کوئید داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات