شیائومی در سه سال آینده هزار فروشگاه فیزیکی احداث خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی شیائومی در طی سه سال آینده ۱۰۰۰ فروشگاه فیزیکی برای عرضه‌ی محصولات خود تأسیس خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت شیائومی یکی از پیشگامان کسب‌وکارهای مرتبط با فروش آنلاین محسوب می‌شود؛ اما این کمپانی در سال گذشته با مشکلاتی در این زمینه مواجه شد. راه‌حل این مشکل چیست؟ بر اساس گزارشی از بلومبرگ، شیائومی تصمیم گرفته است در چند سال آینده هزار فروشگاه فیزیکی برای فروش محصولات خود افتتاح کند.

اگرچه بسیاری بر این باورند که فروشگاه‌های فیزیکی رفته‌رفته به مرگ خود نزدیک می‌شوند؛ اما این نوع فروشگاه‌ها باعث شده‌اند در گذشته، شرکت‌هایی چون اوپو و ویوو بتوانند کمپانی شیائومی را در بازار گوشی‌های هوشمند چین شکست دهند. بر اساس استراتژی شیائومی، فقط در سال ۲۰۱۷ تعداد ۲۰۰ فروشگاه فیزیکی توسط این شرکت تأسیس خواهد شد.

این حرکت می‌تواند به فروش بیشتر گوشی‌های هوشمند شیائومی کمک کند. شرکت مورد بحث در حال گسترش فعالیت‌های خود در سراسر جهان و به‌خصوص در کشور هند است. علاوه بر این، شیائومی در استارتاپ‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌هایی کرده است که به همین دلیل، اکنون محصولاتی چون پهپاد، بلندگو، جاروبرقی روباتیک و حتی تصفیه‌کننده‌های هوا تولید می‌کند.

البته شیائومی در بخش فروشگاه‌های فیزیکی تنها نیست و فروشگاه‌های این کمپانی شباهت زیادی به فروشگاه‌های شرکت‌های بزرگ دیگر از جمله اپل دارند. به‌عنوان مثال فروشگاه‌های می‌هوم از نظر سادگی طراحی، دیوارهای سفید، میزهای بزرگ و نمایشگرهای زیادی که محصولات این شرکت را نمایش می‌دهند، شبیه به فروشگاه‌های اپل هستند. در حال حاضر شیائومی در ۵۰ ناحیه در سراسر چین فروشگاه‌ فیزیکی تأسیس کرده است تا بدین طریق اپل را در این کشور شکست دهد. لازم به ذکر است که ۴۰ عدد از فروشگاه‌های یادشده در خود کشور چین و بیشتر آن‌ها در شهرهای بزرگ ایجاد شده‌اند.

افزون بر آنچه گفته شد، شیائومی تصمیمات بزرگ دیگری برای افزایش فروش گوشی‌های هوشمند خود اتخاذ کرده است. به‌تازگی خبرهایی منتشر شده که این شرکت ‌قصد دارد با تولید پردازنده‌های مورد نیاز خود، وابستگی‌اش را به شرکت کوالکام کم کند. با توجه به گزارش‌ها، انتظار می‌رود پردازنده‌ی ساخته‌شده توسط شیائومی با نام Pinecone و طی چند ماه آینده وارد بازار شود. با توسعه چیپ‌ست‌های پردازشی توسط شیائومی، به نظر می‌رسد این کمپانی در مسیری قرار گرفته که سامسونگ قبلا از آن گذر کرده است. همان‌طور که می‌دانید، از چند سال قبل سامسونگ پردازنده‌های مخصوص به خود را با نام اکسینوس در بسیاری از محصولاتش به کار می‌گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا احداث فروشگاه‌های فیزیکی می‌تواند باعث افزایش میزان فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات