برخی دارندگان آیفون 7 مشکی مات از ریزش رنگ پوسته این گوشی خبر داده‌اند

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌تازگی تعدادی از دارندگان مدل مشکی تیره‌ی آیفون ۷ اعلام کرده‌اند که رنگ پوسته‌ی گوشی آن‌ها ریخته است.
تبلیغات

اخیرا برخی از کاربرانی که مدل مشکی‌ تیره‌ی آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس را خریداری کرده‌اند، گزارش‌هایی در مورد ریختن رنگ پوسته‌ی گوشی هوشمند خود ثبت کرده‌اند. این مشکل در قالب یک بحث در انجمن‌های پشتیبانی اپل منتشر شد و حالا تعداد زیادی از دارندگان دو گوشی‌ یادشده گزارشات مشابهی در این بحث مطرح کرده‌اند.

در این بحث، حتی برخی از کاربران تصاویری از گوشی خود منتشر کرده‌اند (تصویر بالای مطلب) که با توجه به آن‌ها، می‌توان دید رنگ پوسته‌ی آیفون ۷ در برخی از قسمت‌های این محصول ریخته است. یکی از دارندگان گوشی یادشده اعلام کرده که حتی با وجود استفاده از قاب محافظ، آیفون وی دچار این مشکل شده است. در ادامه متن گزارش این کاربر را با هم می‌خوانیم:

من هم مشکل مشابهی دارم و این مورد، به‌خصوص در بخش اسپیکر که طبیعتا کمتر در معرض تماس با دست قرار دارد، بیشتر محسوس است. علاوه بر این در طی مدت ۲۰ روزی که گوشی را خریده‌ام، از یک قاب محافظ استفاده می‌کردم. واقعا در این بخش هیچ نشانه‌ای از کیفیت نیست. اپل باید اهمیت این مورد را تشخیص بدهد و یک راه‌حل برای آن ارائه کند.

یکی دیگر از کاربران مدل مشکی ماتِ آیفون ۷ در بخش پشتی گوشی خود نشانه‌های بیشتری از ریزش رنگ مشاهده کرده است و به همین دلیل می‌توان گفت مشکل این کاربر جدی‌تر از سایر افرادی است که گزارشی مشابه ثبت کرده‌اند. در زیر می‌توانید تصویر گوشی این شخص را مشاهده کنید.

matt black iphone 7

در ادامه متن گزارش این کاربر را هم مرور می‌کنیم:

مشکل من احتمالا از بقیه شدید‌تر است. رنگ بخش پشتی آیفون من به‌شدت شروع به ریزش کرده است. در ابتدا حباب‌هایی در این بخش مشاهده کردم و پس از قرار دادن آیفون خود روی میز، رنگ پوسته به‌طور کامل ریخت.من به یکی از فروشگاه‌های اپل مراجعه و مشکل را با کارکنان فروشگاه مطرح کردم. اما هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌دانست که مورد من را در کدام دسته قرار دهد و بنابراین یک آیفون جدید به من داده نشد. اما یکی از مراکز پشتیبانی اپل مرا راهنمایی کرد و از من خواست تصاویری از گوشی خود ارسال کنم. حالا این تصاویر را برای مهندسان اپل در کالیفرنیا ارسال کرده‌ام و من منتظر پاسخ آن‌ها هستم.

باید به این نکته اشاره کنیم که مشکل پوسته‌پوسته شدن در مدل مشکی مات (Matt Black)  هر دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دیده شده است. پیش از این نیز در چند مدل از گوشی‌های آیفون، مشکلی مشابه به وجود آمده بود که از جمله می‌توان به آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس اشاره کرد. اما حالا به نظر می‌رسد تعداد گزارش‌های کاربران برای آیفون ۷ بیشتر از تعداد گزارشات ثبت‌شده برای مدل‌های قدیمی‌تر است.

در سال ۲۰۱۲ بسیاری از خریداران مدل مشکی آیفون ۵ نیز شکایاتی در مورد ریزش رنگ گوشی هوشمند خود ثبت کرده بودند. در آن زمان، فیل‌ شیلر مدیر بازاریابی اپل در پاسخ به این کاربران گفت مشکل مورد بحث در برخی موارد طبیعی بوده است. وی در ادامه گفته بود هر محصولی که از جنس آلومینیم تولید شده باشد، در اثر استفاده‌ی کاربران می‌تواند در معرض خط و خش و ریزش رنگ پوسته قرار گیرد.

iphone 7

هم‌اکنون به بسیاری از افرادی که گزارشی در مورد ریزش رنگ آیفون ۷ خود ثبت کرده‌اند، گفته شده است که گوشی آن‌ها به دلیل تماس با لوازم آرایشی، شرایط لازم برای بهره‌مندی از تعمیر ندارد. البته باید اشاره کنیم که اپل همیشه برای خاتمه دادن به این نوع مشکلات همین شیوه را در پیش گرفته است.

آسیب‌های ناشی از لوازم آرایش شامل گارانتی نمی‌شوند و به همین دلیل دارندگان آیفون ۷ که با مشکل مورد بحث مواجه شده‌اند، نمی‌توانند دستگاه خود را با مدل نو تعویض کنند. تعدادی از این افراد برای رفع مشکل گوشی خود از رنگ مشکی استفاده کر‌ده‌اند تا بدین طریق بخش‌هایی آسیب‌دیده را بپوشانند. برخی دیگر از این کاربران آیفون ۷ خود را فروخته و یک گوشی با رنگ دیگر خریداری کرده‌اند تا احتمال به وجود آمدن مشکل مشابه برای آن‌ها کم‌تر باشد.

البته اپل به خریداران مدل مشکی براق آیفون ۷ توصیه می‌کند که برای جلوگیری از وارد آمدن خط و خش، از یک قاب محافظ استفاده کنند، چراکه افتادن خط و خش روی بدنه‌ی این مدل بیشتر است؛ اما این هشدار به خریداران مدل مشکی تیره‌ی این گوشی هوشمند داده نشده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات