چرا تجهیز ال جی جی 6 به پردازنده اسنپدراگون 821 منطقی به نظر می‌رسد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش جدید وب‌سایت SemiAccurate، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ انتخاب شرکت کره‌ای برای گوشی ال جی جی 6 خواهد بود.
تبلیغات

وب‌سایت SemiAccurate در گزارش جدید خود به‌دنبال تأیید بهره‌گیری ال‌جی جی 6 از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ است؛ در گزارش یادشده تصویری ضمیمه شده است که به‌نوعی این موضوع را تأیید می‌کند؛ البته این تصویر نشان‌گر آن است که جی ۶ به قابلیت‌هایی همچون مقاومت در برابر آب و گردوغبار، Quad DAC، حسگر اثر انگشت و نمایشگر ۵.۷ اینچی فول‌ویژن مجهز خواهد شد. فول‌ویژن عنوانی تبلیغاتی است که ال‌جی برای حاشیه‌های بسیار باریک جی ۶ به‌کار خواهد برد.

ال جی جی 6 / LG g6

چنانچه این اطلاعات صحت داشته باشند؛ می‌توان نتیجه گرفت که ال‌جی به‌جای اسنپدراگون ۸۳۵، پرچم‌دار جدید خود را به همراه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ البته این موضوع پیش از این نیز در قالب گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های مختلف مطرح شده بود. تمام این گزارش‌ها روی این موضوع اتفاق نظر دارند که سامسونگ تمام نمونه‌های اول پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ را برای پرچم‌دار جدید خود، گلکسی اس ۸ خریداری کرده است؛ حرکتی که از نظر برخی افراد ممکن است رقابت بین جی ۶ و گلکسی اس ۸ را تحت تأثیر قرار دهد. 

از این‌رو وب‌سایت SemiAccurate در گزارش جدید خود استراتژی ال‌جی مبنی بر بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۲۱، به‌جای منتظر ماندن تا زمان فراهم شدن اسنپدراگون ۸۳۵ را به‌طور دقیق تشریح کرده است و این استراتژی را منطقی شمرده است. اساس این گزارش بر دو جنبه‌ی کلیدی استوار است. جنبه‌ی نخست، زمان دقیق فراهم شدن فرصت بهره‌گیری از پردازنده‌ی جدید کوالکام است؛ سامسونگ تمام نمونه‌های نخست پردازنده‌ی یادشده را برای گلکسی اس ۸ خریداری کرده است و بر اساس شایعات اخیر، این گوشی را تا اواسط ماه آوریل عرضه نخواهد کرد، بدین ترتیب ال‌جی نمی‌توانست پرچم‌دار خود را پیش از ماه می یا حتی ژوئن روانه‌ی بازار کند. این مسئله علاوه بر آنکه باعث به تأخیر افتادن عرضه‌ی جی ۶ می‌‌شد؛ امکان بهره‌گیری ال‌جی از مزایای عرضه‌ی زودهنگام پرچم‌دار جدید خود و پیش از گلکسی اس ۸ را نیز از بین می‌برد. 

در حقیقت چنانچه ال‌جی پرچم‌دار خود را پس از گلکسی اس ۸، روانه‌ی بازار کند، احتمال آنکه این کمپانی بتواند کاربران را نسبت به خرید پرچم‌دار خود ترغیب کند، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و این مسئله تأثیری منفی بر میزان فروش ال‌جی جی ۶ خواهد گذاشت؛ اما با بهره‌گیری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱، ال‌جی قادر خواهد بود با عرضه‌ی زودهنگام جی ۶، اثرگذاری و میزان فروش پرچم‌دار خود را بهبود ببخشد.

دلیل دوم مطرح‌شده در این گزارش تا حدودی فنی است؛ اگرچه اسنپدراگون ۸۳۵ نسبت به نسل پیشین خود عملکرد بهتری خواهد داشت، اما وب‌سایت SemiAccurate‌ معتقد است تفاوت‌های بین دو پردازنده قابل چشم‌پوشی هستند و در عمل، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر تجربه‌ی کاربر عادی در استفاده از جی ۶ نخواهند گذاشت. وب‌سایت یادشده به‌طور ویژه مودم پیشرفته‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و پشتیبانی آن از Cat16 را به‌عنوان مثال مطرح می‌کند؛ درحالی‌که اسنپدراگون ۸۳۵ از Cat16 پشتیبانی خواهد کرد، اما گوشی‌های پرچم‌دار کنونی به آنتن‌های مناسب برای بهره‌گیری از این طیف، مجهز نیستند. 

همچنین اپراتورها هنوز به‌صورت گسترده از این طیف پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابراین تا زمان پشتیبانی گسترده‌ از این طیف، دستگاه‌هایی مانند ال‌جی جی ۶ از رده خارج‌ می‌شوند و تولید آن‌ها متوقف خواهد شد. از این‌رو اگرچه بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۳۵ به‌جای اسنپدراگون ۸۲۱، می‌تواند پیشرفت‌هایی برای جی ۶ به ارمغان آورد؛ اما این پیشرفت‌ها در عمل از اهمیت بسیار پایین‌تری برخوردار هستند.

در حالت کلی از نظر وب‌سایت SemiAccurate، قابلیت‌ها و ویژگی‌های ال‌جی جی ۶ برای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ بهینه‌سازی شده‌اند و این پردازنده‌ انتخاب مناسبی برای پرچم‌دار جدید ال‌جی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید ال‌جی در صفحه‌ی ال‌جی جی 6 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات