هوندا در موتور فرمول یک خود از کمپرسور اسپلیت مشابه مرسدس بنز استفاده می‌ کند

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد تصمیم هوندا برای استفاده از کمپرسور اسپلیت مرسدس در موتور فرمول یک خود قطعی است. این خبر از سوی تیم مک‌لارن تأیید شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هوندا به دنبال پیروی از سیاست مرسدس بنز برای استفاده از توربین و کمپرسور اسپلیت در موتورهای فرمول یک خود در فصل ۲۰۱۷ است. به گفته‌ی منابع آگاه، هوندا از این سیاست برای نوسازی موتورهای خود استفاده می‌کند.

ظاهراً خودروساز ژاپنی و شریک تیم مک‌لارن قصد ندارد از تصمیم خود برای ایجاد تغییرات در موتور خودروهای فرمول یک در پیش فصل ۲۰۱۷ سخن بگوید.

بااین‌حال، تیم گاس، مدیر بخش فنی مک‌لارن در هفته‌ی گذشته این تغییرات را تأیید کرده است. او گفته است:

در ساخت موتور جدید از تجربه‌ی دو فصل گذشته استفاده شده است، به همین خاطر موتور جدید دقیقاً برای این فصل از مسابقات بازطراحی می‌شود.

اگرچه جزئیاتی از این بازطراحی فاش نشده است، اما منابع آگاه تأیید کرده‌اند که یوسوکه هاسگاوا مدیر هوندا در بخش فرمول یک، به تیم طراحی برای کنار گذاشتن مدل مفهومی «size zero» که در دو سال گذشته مورداستفاده قرار می‌گرفت، چراغ سبز نشان داده است.

موتور فرمول 1 هوندا

این طراحی که به دنبال ساخت موتوری هرچه سبک‌تر بود، از یک توربین و کمپرسور اسپلیت در محدوده‌ی V شکل (در تصویر) موتور احتراق داخلی بهره می‌برد.

هوندا با پذیرش وجود مشکلات قبلی، تصمیم گرفته است مجدداً از همان روش مرسدس بنز استفاده کند. درنتیجه کمپرسور در انتهای موتور قرار گرفته است و توربوشارژر در طرف دیگر بلوکه جای می‌گیرد.

موتور فرمول 1 مرسدس بنز

درست به‌مانند کاری که مرسدس انجام داده است؛ این دو قطعه از سیستم پرخورانی از طریق یک میله‌ی ارتباطی که از درون قسمت V شکل عبور می‌کند، به یکدیگر وصل می‌شوند.

علاوه بر آن، خنک‌کننده‌ی آبی موتور نیز در حدفاصل موتور و شاسی قرار گرفته است و با این کار، مرکز ثقل خودرو به طرز چشمگیری پایین می‌آید.

تلاش‌ها برای اعمال تغییرات همچنان در مرکز تست هوندا در شهر ساکورا در حال انجام است.

با وجود اینکه ابعاد موتور نسبت به قبل کمی بزرگ‌تر شده است، می‌توان متوجه شد که مک‌لارن برای جای دادن این موتور در قسمت عقب خودروی خود با کمی دشواری همراه باشد.

علاوه بر اعمال تغییرات در مونتاژ موتور، هوندا در حال تلاش برای بهبود بخش احتراق داخلی است؛ زیرا هوندا باور دارد این قسمت در سال گذشته نیز قدرت خوبی تولید می‌کرد.

انتظار می‌رود هوندا به دنبال استفاده از یک سیستم انژکتوری چندگانه برای پاشش سوخت به محفظه احتراق باشد. سیستمی مشابه سیستم Turbo Jet Ignition فراری که عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

قطعات موتور

ادامه‌ی تغییرات هوندا در موتور امری محتمل است، زیرا طبق قوانین جدید فرمول یک، قرار است قانون داشتن وزن مشخص برای موتور در فصل ۲۰۱۷ برداشته شود. به‌این‌ترتیب تیم‌ها می‌توانند تغییرات نامحدودی در موتورهای خود اعمال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات