همکاری جنرال موتورز و هوندا برای تولید سلول‌ های سوختی

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
جنرال موتورز و هوندا از قصد همکاری با یکدیگر برای تولید سلول‌های سوختی هیدروژنی خبر دادند. به گفته‌ی آن‌ها، این شراکت از اوایل سال ۲۰۲۰ به مرحله‌ی تولید می‌رسد.
تبلیغات

جنرال موتورز و هوندا خبر از سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید سیستم جدید سلول سوختی هیدروژنی دادند. این سیستم قرار است در خودروهای آینده‌ی هر دو شرکت به کار گرفته شود. محل تولید این سلول‌های سوختی در کارخانه‌ی باتری‌سازی جنرال موتورز در براون‌استون ایالت میشیگان خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی‌ها از اوایل سال ۲۰۲۰ شروع به کار خواهد کرد.

تقریباً ۴ سال از اعلام توافق همکاری میان جنرال موتورز و هوندا در جولای ۲۰۱۳ می‌گذرد. هدف از این شراکت، یافتن یک راه‌حل تجاری مقرون‌به‌صرفه برای تولید سیستم‌های ذخیره‌ی هیدروژنی و سلول‌های سوختی است.

توشیاکی میکوشیبا، مدیرعامل هوندا در منطقه‌ی آمریکای شمالی می‌گوید:

مهندسان هوندا و جنرال موتورز بیش از سه سال است که در حال کار در قالب یک تیم برای تهیه‌ی اطلاعات و دانش لازم به‌منظور تولید یک سیستم سلول سوختی کم‌هزینه و فشرده هستند. این همکاری سرانجام ما را به‌سوی تولید انبوه سلول‌های سوختی‌ خواهد برد که به هر دو شرکت در خلق ارزشی جدید برای مشتریان در خودروهای آینده کمک خواهد کرد.

مارک ریوس، معاون مدیرعامل جنرال موتورز، معتقد است این شراکت میان دو کمپانی به ساخت سریع‌تر سلول‌های سوختی واقعی و مقرون‌به‌صرفه کمک خواهد کرد.

او می‌گوید:

حضور دو شرکت پیشرو در نوآوری‌های سلول‌های سوختی، یک پیشرفت هیجان‌انگیز در نزدیک شدن به تولید انرژی‌های نوین برای خودروهای نوین است. پایان این همکاری به تولید خودروهایی منجر خواهد شد که تفاوت‌های آشکار دارند و با تمامی استانداردهای زیست‌محیطی آینده منطبق هستند.

بر اساس شاخص رشد حق ثبت اختراع انرژی‌های پاک، جنرال موتورز و هوندا دارای بیش از ۲۲۲۰ حق اختراع ثبت‌شده در زمینه‌ی فناوری سلول‌های سوختی هستند و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ در این زمینه، به ترتیب اول و سوم بوده‌اند.

سلول های سوختی

به‌علاوه، این دو شرکت در حال همکاری برای کاهش هزینه‌های ساخت و تولید سلول‌های سوختی با روش صرفه‌جویی به مقیاس اقتصادی (Economies of scale) و یافتن منابع مشترک هستند. آن‌ها همچنین با دولت‌ها و سهامداران برای بهبود زیرساخت‌های مهم در جهت گسترش این فناوری همکاری می‌کنند.

درحالی‌که جنرال موتورز هنوز هیچ خودرویی با سلول‌های سوختی روانه‌ی بازار نکرده است، هوندا از سال ۲۰۱۶ دست به عرضه‌ی خودروی کلاریتی (Clarity) با این فناوری، در بازار داخلی ژاپن و آمریکا زده است.

این اولین باری نیست که این دو غول خودروسازی در یک پروژه باهم همکاری می‌کنند؛ جنرال موتورز و هوندا در سال ۱۹۹۹ نیز برای تأمین قطعات یک پیشرانه دست به شراکت زدند. در بخشی از آن قرارT آمده بود که هوندا ۵۰ هزار موتور بنزینی ۶ سیلندر خورجینی برای کراس‌اور Saturn VUE تولید می‌کند. جنرال موتورز نیز به شرکت ایسوزو در تولید موتورهای دیزلی برای خودروهای تولیدی در اروپا کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات