کناره‌گیری اریک اشمیت از سمت مدیریت اجرایی آلفابت

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اریک اشمیت از سمت خود به‌عنوان مدیر اجرایی آلفابت (شرکت مادر گوگل) کناره‌گیری خواهد کرد. وی قصد دارد به انجام پروژه‌های علمی و فعالیت‌های بشردوستانه بپردازد.
تبلیغات

اریک اشمیت پیش از پذیرش سمت مدیریت اجرایی در آلفابت، به‌عنوان یکی از چهره‌های کلیدی گوگل شناخته می‌شد. اما اکنون اعلام کرده است که از سمت خود در آلفابت استعفا می‌دهد. وی در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ سمت فعلی خود را ترک خواهد کرد و به‌عنوان مشاور فنی در آلفابت به ایفای نقش خواهد پرداخت. اشمیت همچنین عضویت خود را در هیئت مدیره‌ی آلفابت ادامه می‌دهد.

اشمیت که توسط بنیان‌گذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین در سال ۲۰۰۱ به‌عنوان مدیرعامل استخدام شد، از سال‌ها تجربه‌ی کاری خود در Sun Microsystems و Novell استفاده کرد تا گوگل را از شرکتی کوچک به یکی از غول‌های دنیای فناوری تبدیل کند.

وقتی در سال ۲۰۱۱ آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل پایه‌گذاری شد، اشمیت ۶۲ ساله سمت مدیریت اجرایی گوگل را رها کرد تا همین سمت را در آلفابت در اخیار بگیرد. هرچند دلیل مشخصی برای استعفای اریک اشمیت اعلام نشده است، اما او اظهار داشته که علاقه‌مند است وقت بیشتری به دنبال کردن علائق شخصی خود اختصاص دهد و در عین حال به آلفابت نیز کمک کند.

اشمیت در توئیتی اعلام کرد:

پس از ۱۰ سال فعالیت به‌عنوان مدیرعامل و ۷ سال فعالیت به‌عنوان مدیر اجرایی؛ بی‌صبرانه مشتاق هستم تا خود را در تازه‌های دنیای علم و فناوری غرق کنم و به فعالیت‌های بشردوستانه [بپردازم]. [همچنین] علاقه‌مند هستم تا با لری و سرگی در مورد آینده‌مان در آلفابت کار کنم.

در بیانیه‌ای که به‌صورت آنلاین منتشر شده است، وی اطلاعات بیشتری در رابطه با خروج‌ قریب‌الوقوعش از آلفابت منتشر کرده و گفته است:

لری، سرگی، ساندار و من معتقد هستیم که آلفابت به تکامل رسیده و وقت برای این انتقال مناسب است. ساختار آلفابت به‌خوبی کار می‌کند و گوگل و دیگر فعالیت‌های ما نیز در حال رشد هستند. در سال‌های اخیر وقت زیادی به مسائل علم و فناوری و امور بشردوستانه اختصاص داده‌ام و اکنون می‌خواهم این کارها را گسترش دهم.

لری پیج نیز اریک اشمیت را ستوده است؛ چرا که تجربه‌ی تجاری و مهندسی‌اش را در اختیار گوگل و آلفابت قرار داده و به آن‌ها کمک کرده است تا دیدگاهی روشن در رابطه با آینده داشته باشند. پیج تأیید کرده است که اشمیت در زمینه‌های علمی و فناوری به‌عنوان مشاور فنی آلفابت به فعالیت خواهد پرداخت. پیج همچنین اعلام کرده که اشمیت در رابطه با پیشرفت شرکت‌هایشان و رهبری قدرتمندی که در مسیر پیشرفت خلاقیت حرکت می‌کند، هیجان‌زده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات