معرفی وانت فورد  F150  نسخه 2018

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بعید است که علاقه‌مند خودروهای قدرتی و شاسی‌بلند باشید، اما پرفروش‌ترین وانت دنیا را نشناسید. مدل جدیدی از فورد F150  به تازگی رونمایی شده است که موفقیت این محصول را ادامه خواهد داد.
تبلیغات

بیش از ۴۰ سال از عرضه اولین مدل وانت فورد با کد F150 می‌گذرد و این خودرو هرسال در رتبه اول تا پنجم پرفروش‌ترین خودروهای امریکا جای داشته است. وانت محبوب فورد، بیشتر برای امریکا و کانادا ساخته می‌شود و فروش رسمی و گسترده در دیگر نقاط جهان ندارد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، فروش این پیکاپ فول سایز به بالاترین رقم در تاریخ خود رسیده و بیش از ۹۶۶ هزار دستگاه فروخته است.

 اولین  سری F150 مدل ۱۹۸۰

نسخه جدید فورد F150  قرار است چند روز دیگر، در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی رسمی و اطلاعات دقیق آن منتشر شود. آنچه مسلم است، در انواع  پیشرانه تغییرات زیادی انجام شده است هرچند نمای ظاهری تفاوت زیادی با مدل قبلی ندارد. در نمای روبرو، جلوپنجره فلزی در صورت سفارش، دو لبه پهن در مرکز  دارد که لوگوی فورد در میان آن خودنمایی می‌کند. همانند قبل، جلو پنجره ساده یا فلزی، ۲ چهره متفاوت از این وانت را قابل سفارش کرده است، دو نوع چراغ جلو نیز برای این خودرو طراحی شده که نوع مرغوب‌تر، تمام LED خواهد بود که در مجموع نسبت به مدل قبلی کمی بزرگ‌تر هستند. فورد، شش نوع رینگ استاندارد برای این پیکاپ در نظر گرفته است که از ۱۷ تا ۲۲  اینچ خواهند بود. به عقیده کارشناسان، چهره‌ی این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی، جذاب‌تر شده و این تغییرات کوچک در سایز چراغ‌ها و مدل جلوپنجره استادانه انجام شده است.

f150

پیکاپ F150 مدل ۲۰۱۸، در چهار تیپ  ظاهری عرضه می‌شود. ارزان‌ترین نسخه (XL- XLT) فاقد جلوپنجره براق فلزی است و مدل‌های گران‌تر به ترتیب کینگ‌رنچ (KingRanch)، پلاتینیوم و آلتیمیت هستند که جلو پنجره فلزی رنگ بدنه یا کروم دارند. این مدل‌ها در طراحی صندوق عقب هم اندکی تفاوت خواهند داشت.

f150

پیشرانه توربو دیزل ۸ سیلندر فورد، که مدت‌ها است برای آن تبلیغ می‌کند، قرار است یکی از گزینه‌های قابل سفارش برای F150  باشد. این موتور ۳ لیتری، تابستان ۲۰۱۸ عرضه رسمی خواهد شد، درحالی‌که پیشرانه‌های بنزینی از پاییز آینده در دسترس خواهند بود. به نظر می‌رسد این پیشرانه دیزلی ۳ لیتری، مشابه نسخه موسوم به شیر دیزل (Lion diesel) باشد که فورد همینک برای جگوار و لندروور می‌سازد. این پیشرانه به‌احتمال زیاد ارزان‌ترین قوای محرکه قابل سفارش برای F150  خواهد بود که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به همراه دارد.  فورد با این پیشرانه، نسخه دیزل دوج رم (مهم‌ترین رقیب F150 در بازار پیکاپ‌های امریکا) با قدرت ۲۴۰۰ اسب بخار را پشت سر خواهد گذاشت.

f150

گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، دیگر شاهکار فورد است که مخصوص F150  در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود و هماهنگ با آن، پیشرانه کم‌مصرف بنزینی ۲.۷ لیتری اکوبوست هم، خبر خوش فورد به هواداران این وانت است که مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر به ارمغان می‌آورد. دیگر پیشرانه جدید فورد، موتور ۳.۳ لیتری تنفس طبیعی آن است که به اندازه موتور ۳.۵ لیتری فعلی، یعنی ۲۸۲ اسب بخار قدرت خواهد داشت و فقط با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود. مثل همیشه، گران‌ترین پیشرانه قابل سفارش، موتور ۵ لیتری بنزینی است که هم‌اکنون روی موستانگ جی‌تی دیده می‌شود و  ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

f150

پیکاپ F150  در بحث فن‌آوری‌های نوین هم ارتقا یافته و به سمت هوشمندسازی حرکت کرده است. کروزکنترل اتوماتیک برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود، به‌طوری‌که در ترافیک عمل ایستادن و حرکت کردن خودکار را به‌خوبی انجام خواهد داد. توانایی تشخیص افراد و دیگر موجودات زنده در پیاده‌رو و پیش‌بینی احتمال برخورد آن‌ها با خودرو نیز در سری جدید  F150  وجود خواهد داشت. رادیو و سامانه ناوبری این پیکاپ اینترنت 4G را ساپورت می‌کنند که می‌تواند به‌صورت هات‌اسپات، برای سرنشینان، تأمین‌کننده اینترنت پرسرعت باشد. از دیگر آپشن‌های نوین و انتخابی این خودرو، سیستم صوتی حرفه‌ای از برند مشهور بنگ‌ اند اولافسن (Bang & Olufsen) دانمارک است.

 جزئیات کامل‌تر از پیکاپ فورد F150 در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. احتمالا نسخه درشت‌اندام هوی‌دیوتی (Heavy Duty)  با چهار چرخ در عقب و البته مدل اسپرت و پرشتاب رپتور (Raptor) هم در راه هستند.

  دانلود با کیفیت   720p    360p

f150
f150
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات