مایکروسافت توسعه دهندگان لینوکس را به استفاده از ویندوز 10 تشویق می‌کند

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ریچ ترنر، مدیر ارشد برنامه‌های مایکروسافت، از توسعه دهندگان لینوکس خواست تا از ابزار‌های ویندوز 10 برای توسعه نرم‌افزار استفاده کنند.
تبلیغات

سرانجام مایکروسافت به قابلیت‌های بالای متن باز (open-source) در جهان پی برد و از طرفی لینوکس در پی بررسی گزینه‌هایی است که از طریق آن بتواند دامنه فعالیتش را توسعه دهد.

در یک  برنامه‌ تلویزیونی تحت عنوان «بهبود‌ Bash در ویندوز و کنسول ویندوز»، ریچ ترنر مدیر ارشد برنامه‌های مایکروسافت، توسعه دهندگان لینوکس را ترغیب کرد تا از ویندوز 10 استفاده کنند.

 ترنر خطاب به توسعه دهندگان لینوکس، توضیح می‌دهد:

عضو اینسایدر ویندوز 10 شوید، از ابزارها استفاده کنید، هاست خودتان را روی آپاچی اجرا کنید و از طریق کد‌های جاوا به بانک اطلاعاتی خودتان در MySQL دسترسی پیدا کنید.

ترنر در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که زیرسیستم‌های ویندوز برای لینوکس وجود دارد که به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا همه ابزار‌های مورد نیازشان را برای کد نویسی داشته باشند و از مزایای ویندوز 10 استفاده کنند. ترنر همچنین می‌گوید:

در هر صورت شما معمولا از لینوکس برای ساخت یک برنامه استفاده می‌کنید. همچنین می‌توان از زبان‌های برنامه‌نویسی Erlang و C استفاده کنید، خصوصا اینکه ویندوز 10 امکان استفاده از Bash WSl را فراهم می‌کند. این امر زندگی را آسان‌تر می‌سازد و به ما کمک می‌کند محصولی بسازیم که همه از آن استفاده کنند.

البته مایکروسافت مشتاق به بهبود WSl در ویندوز 10 است و ترنر می‌گوید هدف نهایی این است که ویندوز به‌صورت کامل سازگار با ابزار‌هایی باشد که در لینوکس اجرا می‌شوند.

او می‌گوید: «در عین حال ما راهی طولانی برای همگام‌سازی ابزار‌های موجود در لینوکس داریم».

اخیرا، مایکروسافت به‌عنوان عضو پلاتینیوم به بنیاد لینوکس پیوست و متعهد شد تا در توسعه متن باز مشارکت کند. در زمان تصدی استیو بالمر، اظهار نظرش در مورد لینوکس که آن را یک «سرطان» خوانده بود، بسیاری از مردم را شگفت‌زده کرد؛ اما با مدیریت ساتیا نادلا شرکت مایکروسافت رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است و تصمیم دارد به‌عنوان یک اولویت به اکوسیستم متن باز نزدیک‌تر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات